بازگشت 2 هزار و 345 زائر اربعین در استان کهگیلویه و بویراحمد


ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897572

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد کرد:

عابد محمدی از بازگشت 2 هزار و 345 زائر اربعین حسینی به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و قیمت بلیت رفت و برگشت اتوبوس از مرز شلمچه به کل استان را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما از باز بودن تمامی مبادی ورودی و خروجی این استان خبر داد و گفت: ترافیک وضعیت ورودی استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بازگشت زائران از کربلا روان و برنامه ریزی برای کنترل جاده در حال انجام است.

وی با بیان اینکه جابجایی جاده ای زائران کربلای معلی در استان کهگیلویه و بویراحمد شامل دو بخش دولتی و خصوصی است و در بخش دولتی بیش از 60 دستگاه اتوبوس وظیفه تردد زائران را بر عهده دارند، تصریح کرد: به این امر بخش ها و دانشگاه های ناوگان اضافه شد و برنامه ریزی های لازم انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته 30 دستگاه اتوبوس هزار و 320 زائر را از مرز شلمچه به استان منتقل کردند و امروز 40 دستگاه اتوبوس هزار و 500 زائر را به استان منتقل کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اوج تردد زائران در روزهای جمعه و شنبه است، گفت: زائران می توانند پس از زیارت در عراق و قبل از حرکت به سمت مرز نام خود را در مرز ورودی وارد کنند. به سامانه 2000141 پیامک کنید تا ناوگان خودروهای عمومی لازم ایمن و در مرز مستقر شود، از این سامانه برای ثبت شکایات نیز استفاده می شود.

وی در خصوص قیمت بلیت اتوبوس برای زائران برگشتی از اربعین حسینی نیز گفت: قیمت گذاری اتوبوس های زائران مشروط به شرایط خاصی است و قیمت پایانه مرزی شلمچه به مرکز استان کوگیلویه و بویراحمد با اتوبوس های معمولی 44 نفره است. مبلغ 250 هزار تومان، اتوبوس VIP با 25 سرنشین 365 هزار تومان و اتوبوس VIP با 32 سرنشین 306 هزار تومان است.

محمدی همچنین اذعان داشت: تعرفه های تعیین شده از پایانه مرزی شلمچه تا شهرهای کهگیلویه و گچساران با اتوبوس 25 نفره VIP 262 هزار تومان، اتوبوس VIP با 32 سرنشین 221 هزار تومان و اتوبوس معمولی 44 نفره 180 هزار تومان است. تومان و مسافران در صورتی که رانندگان بیشتر از این مبالغ دریافت کنند می توانند با شماره تلفن 141 یا سامانه پیامکی ما تماس بگیرند تا سریعا رسیدگی شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: از ابتدای شهریور ماه تا بیست و سومین روز از این ماه، 4 میلیون و 229 هزار دستگاه خودرو در جاده های استان تردد کردند که 56 درصد افزایش داشته است. وی نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: تا ساعت 12 چهارشنبه گذشته 23 شهریورماه 2345 زائر اربعین حسینی با 55 دستگاه اتوبوس به استان منتقل شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید