برق امسال چقدر گران می شود؟

برق امسال چقدر گران می شود؟

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه تعرفه برق در سال 1403 تغییر نمی کند، گفت: تعرفه های برق آبان ماه سال گذشته بازنگری شد.

به گزارش تجارت نیوز، مصطفی رجبی مشهدی آخرین اصلاحات تعرفه برق را آبان ماه سال گذشته دانست و اظهار داشت: تعرفه برق در سال 1403 تغییر نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: 80 درصد مشترکانی که تحت مدل مصرف می کنند تغییر چندانی در قبض برق خود نمی بینند. اما قیمت برق برای مشترکین با مصرف بالاتر از مدل به ویژه مشترکین بالای 2.5 برابر طرح به صورت پلکانی افزایشی است که پیش بینی می شود نقش بسزایی در کاهش مصرف برق این دسته از مشترکان داشته باشد.

مدیرعامل توانیر صدور قبض برق ماهانه را از دیگر تغییرات امسال دانست و ادامه داد: اجرای کمپین انرژی کاهش 15 درصدی مصرف برق مشترکان خانگی به راحتی قابل انجام است.

رجبی مشهدی بر لزوم تعامل هر چه بیشتر با روابط عمومی صنعت برق با این کمپین و استفاده از ابزارهای نوین برای هم افزایی اقدامات مدیریت مصرف تاکید کرد.

وی در خصوص طرح های تشویقی برای صرفه جویی در مصرف برق گفت: به مشترکانی که مصرف برق را کاهش دهند یک دوره برق رایگان تعلق می گیرد.

مدیرعامل توانیر افزود: سپس با توجه به میزان کاهش انرژی امتیاز دریافت می کنند و با شرکت در قرعه کشی از جوایز ارزنده ای مانند خودرو، لوازم خانگی و کالاهای دیجیتال بهره مند می شوند.

رجبی مشهدی با اشاره به راه اندازی سامانه دو طرفه اندازه گیری مصرف آب و برق از سوی وزارت نیرو، مصرف آب بیش از 80 درصد مشترکان کشاورزی را بر اساس مجوز دانست و افزود: اگر مشترکان کشاورزی 11 آب را تامین کنند. درصد مصرف برق از طریق سیستم های خورشیدی از برنامه های مدیریت مصرف برق در تابستان آزاد می شود.

کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​را که اکثر مشتریان صنعتی کشور را تشکیل می دهند از برنامه مدیریت تقاضا مستثنی کرد.

مدیرعامل توانیر کاهش 20 درصدی مصرف برق در این گروه از صنایع را در فصل تابستان ضروری دانست و گفت: در بخش صنایع سنگین که شامل 350 صنعت بزرگ می شود، با مساعدت وزارت حراست، کاهش مصرف برق در طول تابستان انجام شد. انتظار می رود ساعات اوج مصرف برای ماه های فوق العاده در نظر گرفته شود.

مدیرکل مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو نیز در این مراسم گفت: روابط عمومی موظف به ایجاد امید در جامعه و تحقق ریشه ها و اصالت جامعه است.

علی اکبر کاظمی نیز با بیان اینکه جامعه ما درخت تنومند و با تمدنی بلند است که هر چه فشاری بر آن وارد شود استوار می ماند و اظهار داشت: در این میان روابط عمومی وظیفه ایجاد امید در جامعه و تبلیغ ریشه ها و اصالت جامعه را بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: روابط عمومی باید با اتحاد و همدلی از صنعت برق صیانت کند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو با بیان اینکه روابط عمومی همواره پرتلاش بوده و توانمندی خود را ثابت کرده است، روابط عمومی را اعتباری برای این سازمان دانست.

در آستانه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات، نشست مدیران روابط عمومی شرکت های انرژی با حضور مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر، علی اکبر کاظمی، مشاور وزیر و مدیرکل ارتباطات برگزار شد. اداره عمومی و اطلاع رسانی نیرو و شیلا ارفعی، رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر.

منبع: ایرنا