تأکید بر فرهنگ‌سازی و لزوم تفکیک زباله از مبدأ

به گزارش خبرگزاری موج فارس

پنجمین جشنواره بازیافت و اولین جشنواره “شیراز شهر سبز بدون زباله” طی مراسمی با حضور مدیریت شهری و استانی، شهروندان و دانش آموزان پایان بافت.

محمدحسن اسدی شهردار کلانشهر شیراز خطاب به دانش آموزان معضل زباله را موضوعی بسیار مهم و حیاتی در تمام دنیا دانست و اظهار داشت: پاکسازی شهر، جمع آوری، ساماندهی و دفن زباله ها از وظایف است. شهرداری .

اسدی با بیان اینکه زباله در دنیا به طلای کثیف معروف است، افزود: روش مدیریت پسماند در هر کشوری متفاوت است.

وی با تاکید بر لزوم تفکیک زباله از مبدا و منازل خاطرنشان کرد: با تمام تلاش ها اگر شهروندان این موضوع را رعایت نکنند باز هم به شرایط ایده آل نخواهیم رسید.

به گفته شهردار شیراز؛ این کلان شهر پاک ترین و تمیزترین شهر در کل کشور است که بخشی از آن مدیون مردم و بخشی به زحمات این اداره است.

محمود رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز بر لزوم تفکیک زباله ها تاکید کرد و گفت: محیط زیست دارای ویژگی هایی است که بی توجهی یا توجه به محیط زیست در نقطه ای از کره زمین پیامدهای مثبت یا منفی را در پی دارد. بخشی دیگر از زمین .

رضایی با بیان اینکه علاوه بر زباله های شهرداری که زباله ها را تفکیک می کند، باید این تفکیک در مبدا انجام شود و این موضوع کشت شود، افزود: در حال حاضر تفکیک زباله ساماندهی نشده است و شهرداری باید برای ساماندهی این امر تلاش کند. موضوع بیشتر .

وی خاطرنشان کرد: تفکیک زباله بسیار مهم است و دانش آموزان ممکن است این سوال را داشته باشند که آیا می توان زباله های خشک را دفن کرد؟ باید گفت؛ اکثر زباله های خشک به آرامی تجزیه می شوند و زباله هایی مانند پلاستیک قرن ها طول می کشد تا تجزیه شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: درختان برای تولید کاغذ در حال قطع هستند و در صورت عدم تعویض، محیط زیست از بین می رود. شیشه را می توان بارها و بارها با بازیافت و جداسازی زباله و زباله و بازیافت آنها بازیافت کرد. تاثیر بسزایی بر اقتصاد دارد.

رضایی گفت: روزانه 3 هزار تن زباله در استان فارس تولید می شود که بیش از 60 درصد آن زباله است که بیشتر آن قابل بازیافت است.

وی با اشاره به اعلام شیراز به عنوان پایتخت بوم گردی آسیا گفت: این عنوان می تواند نقش مهمی در بهبود حوزه زباله، بازیافت و محیط زیست داشته باشد و فرصتی برای پیشرفت است.

مسعود زارعی رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تبریک به برگزیدگان این جشنواره گفت: 80 پایتخت کشورهای آسیایی شیراز را به عنوان پایتخت زیست محیطی آسیا انتخاب کرده اند و این کار بزرگی است. افتخار و احترام.

زارعی افزود: این کار مشترک مردم و مسئولان و فرهنگ سازی در مدارس و خانواده ها مصداق عینی شعار شهر ما خانه ماست و بیش از 30 هزار نفر به صورت مستقیم در این طرح مشارکت داشته اند که نشات گرفته از دین ماست. اعتقادات، زیرا توجه به محیط زیست از دستورات اسلام است.

وی با اشاره به سابقه تلاش های زیست محیطی و پسماند شهر شیراز گفت: انتخاب شهر شیراز به عنوان پایتخت زیست محیطی آسیا را باید فرصتی دانست تا شیراز در موضوع محیط زیست و بازیافت در جهان برجسته شود.

محمدرضا حجاری، عضو شورای اسلامی شهر و ناظر سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه در دین ما پاکسازی جزو دین است، گفت: مدیریت صحیح پسماند و بازیافت آن می تواند به بازگشت برخی منابع کمک کند چرخه زمین و یکی از آرزوهای همه جهان فارغ از هر اندیشه و ادیان و حکومت ها حفظ محیط زیست است و اگر آب و خاک و نور پاک بماند حیات سالم می ماند.

هاجری با بیان اینکه خداوند پاکیزگی را دوست دارد، افزود: بازیافت یکی از راه های جلوگیری از اسراف است که دین ما آن را مذموم است و امیدواریم دنیا به سمتی برود که بیشتر به آن توجه شود و شاهد پاکی و سلامت باشیم. جهان

قاسم نهاوندی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس نیز با بیان اینکه برخی از نعمت های خداوند توسط ما انسان ها تبدیل به زباله شده و در محیط زیست رها می شود، تاکید کرد: اگر زباله ها بیش از ظرفیت موجود باشد. زمین، جایی برای زندگی باقی نخواهد ماند.

نهاوندی با تشکر از کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این جشنواره خاطرنشان کرد: وظیفه ماست که محیط زیست را به عنوان امانت به دست فرزندانمان بسپاریم.

صمد پناهیان رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه پسماند برای کره زمین نقش اساسی دارد، گفت: روزانه میلیون ها زباله در دنیا تولید می شود و به دلیل کمبود زباله، مقدار زیادی از آن به چرخه بازگردانده نمی شود. مدیریت صحیح .

پناهیان با تاکید بر بازیافت خانه و جداسازی خشک/تر، افزود: بازیافت موجب حفظ منابع طبیعی و آلودگی کمتر می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره از آذرماه سال گذشته آغاز به کار کرد و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد و به دلیل این استقبال فوق العاده تا سه بار تمدید شد و بیش از 9 هزار نفر از جشنواره استقبال کردند و امروز از برگزیدگان این جشنواره تجلیل می شود، تصریح کرد: