توانمندی و امکان انتقال پیام به ایران را داریم



آمریکا:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما همیشه به صراحت اعلام کرده‌ایم که وقتی به نفع ما باشد، توانایی و فرصت داریم پیامی را به ایران برسانیم، اما هیچ گفتگوی خاصی را تایید یا بیان نمی‌کنم.

ما این توانایی و فرصت را داریم که پیام را به ایران برسانیم

به گزارش خبرگزاری موج


متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا وی در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه ایران مبنی بر وجود روند مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا و تبادل پیام را تایید می کند، گفت: ما همیشه به صراحت گفته ایم که زمانی منطبق بر منافع ما است، ما توانایی و فرصت داریم پیام را به ایران برسانیم، اما من صحبت خاصی را تایید یا بیان نمی کنم.

واکنش میلر پس از نشست خبری دیروز باقری در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت مذاکرات ایران و آمریکا و اخبار منتشر شده مبنی بر رایزنی تهران و واشنگتن در عمان پیش از سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران بیان شد. ما همواره مذاکرات را با طرف‌های مذاکره ادامه داده‌ایم و هیچ گاه وقفه‌ای در این مسیر وجود نداشته است زیرا ایران برای تبیین مواضع خود، رفع سوء تفاهم‌ها و رسیدن به راه‌حلی باثبات همواره پشت میز مذاکره حضور داشته و در راستای تحقق منافع خود گام برداشته است.

در این نشست خبری که جزئیات آن در سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده است، میلر همچنین در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن راه حل دیپلماتیکی برای توقف درگیری های رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان در مناطق شمالی این کشور دارد یا خیر. سرزمین های اشغالی با کشورها و ایران گفت: وارد مذاکره نمی شوم. بدیهی است که ما هیچ ارتباط مستقیمی با حزب الله نداریم. اما مدتی است که به دنبال راه حل دیپلماتیک برای این موضوع هستیم.

پس از جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، درگیری ها بین حزب الله لبنان و ارتش صهیونیستی در مناطق شمالی سرزمین های اشغالی شدت گرفت.

بیش از 35000 فلسطینی در جنگ غزه کشته شده اند، 85 درصد جمعیت این منطقه آواره و 60 درصد زیرساخت های حیاتی آن تخریب شده است و به دلیل دشواری ورود کمک های بشردوستانه به این نوار محاصره شده، وجود دارد. خطر جدی گرسنگی دسته جمعی و شیوع بیماری. یک عامل عفونی در آن وجود دارد.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها


نظرات ارسالی شما پس از تایید خبرگزاری موج در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

پیام های حاوی افترا و افترا منتشر نخواهد شد.

پیام های غیر فارسی و غیر مرتبط ارسال نمی شود.