توسعه صادرات و واردات کالاهای استان فارس با کشور تایلند را دنبال میکنیم

دبیرکل اتاق بازرگانی استان:

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس با بیان اینکه تاکنون عمده فعالیت اقتصادی ما با تایلند در حوزه گردشگری بوده است، گفت: سیاست و تمرکز ما بر افزایش بخشی از صادرات و افزایش صادرات است. واردات و توسعه تعاملات تجاری در سبد مبادلات اقتصادی استان فارس و کشور تایلند.

به گزارش خبرگزاری موج فارس

علی عوض پور، دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در نشست فعالان اقتصادی استان با رایزن بازرگانی و معاون دوم سفارت تایلند در ایران که در این اتاق برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط موجود در این اتاق، باید به این موضوع توجه کنیم. شهر شیراز و استان فارس دارای پیشینه تمدنی و فرهنگی بوده و این استان به خاطر آثار ملی و ثبت معتبر بین المللی شهرت جهانی دارد.

وی افزود: فارس در زمینه کشاورزی، صنعت و معدن، نفت، گاز و پتروشیمی، معدن، صنایع غذایی و گردشگری یکی از استان های پیشرو ایران است و در هر یک از این بخش ها ظرفیت منحصر به فردی در فارس وجود دارد که می تواند سرلوحه روابط رو به رشد باشد. بین دو کشور

عوض پور گفت: بر اساس آمار، بیشترین مبادلات اقتصادی ایران و تایلند در حوزه گردشگری است، اما انتظار داریم علاوه بر این بخش، سایر حوزه های اقتصادی صادرات و واردات نیز مورد توجه تجار دو کشور قرار گیرد.

دبیرکل اتاق بازرگانی فارس افزود: سیاست و تمرکز ما بر افزایش بخش بزرگی از صادرات و واردات و توسعه تعاملات تجاری در سبد مبادلات اقتصادی استان فارس و کشور تایلند است که شاخص های اقتصادی ایران و تایلند نشان می دهد که ما علاوه بر حوزه گردشگری، می توانیم در زمینه های دیگر نیز تعاملات خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به مزیت ها و کالاهای اقتصادی استان فارس ادامه داد: بخشی از نیاز وارداتی تایلند در استان فارس تولید می شود و از جمله محصولات با کیفیت این استان است که شرایط بیشتری را برای همکاری بیشتر تجار فارس و تایلندی فراهم می کنیم.

ما در حال نظارت بر لغو روادید بین ایران و تایلند توسط دولت تایلند هستیم

در این نشست تریرونگ وان آر ری نماینده تجاری تایلند نیز گفت: ما در سفارت به دنبال توسعه مبادلات تجاری و صادرات و واردات در حوزه های مختلف اقتصادی با ایران و استان های مختلف هستیم و حوزه گردشگری یکی از حوزه های گردشگری است. بخش هایی که کشور ما ارتباط خوبی با سایر استان های ایران دارد.

وی با اشاره به نیاز کشور تایلند به محصولاتی مانند فولاد، خدمات فنی مهندسی، لبنیات و آبزیان از ایران، افزود: ایران از نظر اقتصادی مزیت های دیگری نیز دارد که به دنبال روابط پایدار اقتصادی با استان های مختلف هستیم.

ون آر ری تصریح کرد: لغو روادید ایران و تایلند یکی از خواسته های ماست و به دنبال این موضوع از دولت تایلند هستیم.

وی افزود: اعزام و پذیرش هیاتی از استان فارس و تایلند برای بررسی راهکارهایی برای توسعه روابط تجاری به صورت تخصصی از خواسته های ما از اتاق بازرگانی فارس است.

در این جلسه سایر فعالان اقتصادی استان و روسای تشکل های اقتصادی به بیان نظرات خود پرداختند.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها