جلوی تخریب جنگل‌های استان اردبیل گرفته می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل:

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از تقویت گشت‌های امنیتی در جنگل‌ها و برخورد جدی با متجاوزین به عرصه‌های ملی خبر داد و گفت: عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی به شدت در همه حوزه‌ها و بلافاصله به صورت تخریب حضور دارند. با توجه به جنگل ها با متخلفان و خرابکاران برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

محمود کولی زاده افزود: با متخلفان احتمالی صادرات هیزم، قطع درختان جنگلی و راه اندازی کوره های زغالی برخورد قاطع قانونی صورت می گیرد.

وی بیان کرد: جنگل های استان با نیروی یگان حفاظت می شود، جدای از استقرار نیروی یگان برای نگهبانی در منطقه ای خاص، از طریق دوربین های هوشمند با دید وسیع و 2 پهپاد رصد می شود.

پیشگیری از جنگل زدایی و آتش سوزی جنگل ها در استان عزم همگان را می طلبد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه منکر قطع درختان جنگلی و آتش سوزی در جنگل ها نیستیم، افزود: اخیرا برخی شبکه های مجازی تصاویری از قطع درختان و تخریب جنگل های منطقه نیارق و پس از آن منتشر کردند. با مشاهده و بررسی مشخص شد درختی در این منطقه قطع نشده است اما آتش سوزی در مقاطع مختلف رخ داده است و تلاش داریم با استقرار نیرو در این منطقه از آتش سوزی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از آتش سوزی ها ناشی از رهاسازی انواع زباله است و این آتش سوزی ها علاوه بر تخریب پوشش گیاهی، احیای طبیعت را با مشکل مواجه می کند، گفت: لازم است شهروندان و گردشگران از رهاسازی زباله در طبیعت خودداری کنند. .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: در واقع جنگل های استان اردبیل قابل بهره برداری نیست، جنگل های این استان حفاظت شده است. برای جلوگیری از تخریب طبیعت و جنگل با استاندار و دادستانی اردبیل مکاتبه کردیم. در عین حال مشارکت همه لازم است و به نظر من رسانه ها می توانند به ویژه در بحث فرهنگ سازی کمک کنند.

85 نیروی حفاظتی در مدیریت منابع طبیعی و حوزه آبخیز استان اردبیل فعال هستند

وی گفت: در حال حاضر 85 نیروی حفاظتی در یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان که وظیفه حفاظت از جنگل ها و مراتع را بر عهده دارد، فعال هستند. علاوه بر این عرصه های ملی توسط پهپادهای مجهز به دوربین های با بزرگنمایی بالا رصد می شود و در نتیجه تمامی تغییرات جنگل ها و مراتع با تصاویر قبلی مقایسه شده و عوامل دخیل در نابودی این سرمایه ملی ردیابی می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اضافه کرد: همچنین دوربین های دیجیتالی در مکان های خاصی نصب شده است که می تواند شعاع 19 کیلومتری اطراف خود را رصد و رصد کند و حتی پلاک قاچاقچیان و تخریب کنندگان طبیعت را به خوبی ثبت کند. کیفیت .

قلی زاده بیان کرد: با الحاق فرماندهی یگان حفاظت به اداره کل منابع طبیعی این نهاد نظام مندتر شده است به گونه ای که در مناطق حساس و مسیرهایی که منجر به ترانزیت قاچاق چوب می شود مسدودسازی و مراقبت های ویژه اعمال می شود. برای احیاء، توسعه و غنی‌سازی جنگل‌های باقی‌مانده و حفاظت از مناطق نظامی استان نیز برنامه‌ریزی شده است که به موقع اجرا می‌شود.

قلی زاده از مردم و دوستداران طبیعت خواست در خصوص تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه محصولات جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت طلب به شماره تلفن رایگان 1504 و 139 مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها