حضور 20 میلیون مسافر در تعطیلات گذشته به مازندران را برآورد کنید


ساعت: 15:02
تاریخ انتشار: 1401/03/15
کد خبر: 1843773

تردد در محورهای مازندران 40 درصد افزایش یافت.

حتی اگر با آمار تعطیلات به وضعیت نگاه کنیم، مازندران را در راس این آمار می بینیم که با وجود نداشتن صنعت گردشگری پویا و تحرک خاص، اما همچنان در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات مسافران زیادی دارد، بنابراین دو روز از تعطیلات هم غارت می کنند چمدان شما را بردار و چهار فصل به این استان سفر می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ حتی اگر با آمار تعطیلات به وضعیت نگاه کنیم، مازندران را در راس این آمار می بینیم که با وجود نداشتن صنعت گردشگری پویا و تحرک خاص، اما همچنان در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات مسافران زیادی دارد، بنابراین دو روز از تعطیلات هم غارت می کنند چمدان شما را بردار و چهار فصل به این استان سفر می کنند.

پیش بینی سفر 20 میلیونی به این استان برای تعطیلات خرداد ماه غیرقابل باور نیست اما متاسفانه پشت همه این اخبار ترافیک سنگینی نهفته است که در روزهای تعطیل که در بیشتر موارد مازندرانی ها هستند دست بر نمی دارند. ترافیک سنگین.

شاید اغراق نباشد که انتظار داشته باشیم با وجود این حجم مسافر و گردشگر شرایطی هم برای ساکنان و هم برای مسافران فراهم شود تا شب برای ساکنان این استان کابوس نباشد.


نصراله بیگلری رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به افزایش 40 درصدی تردد به مازندران در سال جاری گفت: پیش بینی می شود در روزهای سیزدهم و چهاردهم هورداد این میزان ترافیک را تا سقف 20 میلیون سفر تجربه کنیم. این وضعیت، ترافیک در شهرهای استان مازندران این گونه است که باید تردد برنامه ریزی شده داشته باشد.

وی با بیان اینکه این کاهش ها روند گذار را کند می کند، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه چاره اندیشی کنیم و برنامه ریزی و برنامه ریزی کنیم.

بیگلری 100 فوتی عابر پیاده را در سال جاری عنوان کرد و گفت: در مجموع 60 درصد فوتی های جاده ای عابران پیاده و 60 درصد آن فوتی ها بالای 60 سال است.

وی با تاکید بر اینکه پل های عابر پیاده در شرایط فعلی کارآمد نیستند، تصریح کرد: تمامی پل های عابر پیاده باید مکانیزه شوند تا عابران پیاده بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند.

رئیس پلیس راه مازندران بر تغییر فرهنگ عابران پیاده در محورها و خیابان ها تاکید کرد و افزود: به همه واحدها اعلام کردیم آموزش فرهنگ عابر پیاده را برای عابران پیاده در شهرها آغاز کنند تا با فرهنگ سازی نسبت قابل توجهی از تصادفات فوتی کاهش یابد.

او قاچاق را محصول بحث های فنی و اصول رفتاری و مشارکت عمومی می داند و تصریح می کند که تمام رفتارهای انضباطی، اجرایی و فردی منجر به محصولی به نام فرآیند قاچاق می شود.

بیگلری با بیان اینکه باید از نظم اجتماعی به سمت نظم جاده ای حرکت کنیم، گفت: ترافیک مجموعه پیچیده ای از تعاملات اجتماعی است: با رعایت نظم اجتماعی می توان به نظم در حوزه ترافیک دست یافت.

فرماندار آمل با تاکید بر اینکه حوادث چند جانبه باعث افزایش ترافیک شهری شده است، بر رفع ازدحام تاکید کرد و گفت: که باید فرهنگ سازی شود.

سید عباس حسینی با بیان اینکه به منظور کاهش خسارات ناشی از حمل و نقل عمومی، آسفالت معابر و قرار دادن تابلوهای راهنما در بودجه شهرستان آمل 5 برابر شده است، تصریح کرد: در این راستا در تلاش هستیم تا خسارات را کاهش دهیم. ناشی از حمل و نقل به حداقل رساندن.

فرماندار امل بر آموزش و فرهنگ زندگی شهری تاکید کرد و افزود: باید از گره های ترافیکی روزانه خلاص شویم، نهادینه سازی فرهنگ صحیح رانندگی و زندگی در شهرها باعث کاهش قربانیان می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید