1.7 میلیون مسافر در 4 روز گذشته با اتوبوس بین شهری تردد کردند


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۸
کد خبر: 1816615

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تردد یک میلیون و 700 هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای از ابتدای سفر در نوروز تاکنون خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داریوش امانی در حاشیه بازدید از پایانه جنوب تهران در آستانه سفرهای نوروزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تقاضای نوروزی زیاد و ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی کم است، گفت: شلوغ ترین مسیرها و مقاصدی را که بیشترین تقاضا را برای سفر دارند ساماندهی کنید. ، بنابراین تعداد اتوبوس ها به این مقاصد بیشتر از مسیرهای دیگر است.

وی در خصوص ایمنی سفرهای همگانی افزود: بازرسی دوره ای اتوبوس ها، وانت ها و سفرهای استیجاری را به صورت نامحسوس بررسی کردیم و پیش از این نیز دستورالعمل های لازم به شرکت های حمل و نقل مسافر ابلاغ شده است. الان هم قبل از حرکت ناوگان اتوبوس ها دوباره چک می شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: همکاران ما در این سازمان در سفر نوروزی به طور مرتب از ناوگان حمل و نقل عمومی نگهداری و معاینه فنی می کنند.

امانی با بیان اینکه از 25 اسفند امسال (26 اسفند) یک میلیون و 700 هزار مسافر به ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شده اند، گفت: بیشترین سهم مسافران به اتوبوس ها و پس از آن مینی بوس ها و سفرهای استیجاری اختصاص دارد.

وی بزرگترین تخلف ناوگان حمل و نقل عمومی را کاهش سرعت ناوگان عنوان کرد و افزود: مسافران نیز از پیاده و سوار شدن مسافران از رانندگان اتوبوس در جاده گلایه دارند. دلیل تاخیر کم بودن ظرفیت برخی از مقاصد است که مسافران کافی ندارند و راننده یا شرکت حمل و نقل در پذیرش مسافر با تاخیر مواجه می شوند، اما این مورد برای ما قابل قبول نیست. ما به شرکت‌های حمل‌ونقل تاکید کردیم که پس از رفع شرایط، شرکت حمل‌ونقل باید راننده را موظف به خروج به موقع کند. در غیر این صورت هم شرکت و هم راننده در نظر گرفته می شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر به ما بگویند بلیتی با قیمتی بالاتر از تعرفه فروخته می شود یا شرکتی از ارائه بلیت خودداری می کند، اداره راهداری به سرعت رسیدگی و با متخلفان برخورد می کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت از این پس به افرادی که دو بار واکسینه شده اند بلیت فروخته می شود. صاحب پلاک خودروهایی که دو بار واکسینه نشده اند نیز جریمه می شوند.

امانی ادامه داد: خودروهای شخصی در جاده ها توسط دوربین های راهداری سازمان راهداری و پلیس راهنمایی و رانندگی رصد می شوند و پس از عبور از سامانه وزارت بهداشت، مالک خودرو توسط پلیس شناسایی می شود و در صورت عدم واکسینه شدن جریمه می شود. .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای 27 اسفند ماه را شلوغ ترین روز ترافیک جاده ای از ابتدای سفر در نوروز (25 اسفند) عنوان کرد و گفت: 2 میلیون و 178 هزار تردد در 27 اسفندماه امسال 30 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است. با سال قبل جاده های چالوس، هراز، فیروزکوه، تهران – کم، تهران – کرج و تهران – قزوین بیشترین سهم ترافیکی در روز 27 اسفند را دارند. از ۲۷ اسفندماه تاکنون ۴۲۶ هزار خودرو از استان‌های تهران و البرز خارج شده‌اند.

وی تاکید کرد: بیشتر مقاصد حرکت خودرو از تهران، قم، مازندران و اصفهان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید