دانشگاه‌های آمریکای در ارزش‌آفرینی و خلق ادبیات فرهنگی نقش جدی داشته‌اند

طهرانچی در این وبینار گفت: موضوعی که امروز مطرح می شود دو اتفاقی است که این روزها در دنیا شاهد آن هستیم و هر کدام از منظر خود حائز اهمیت است. موضوع اول «غزه» است. مردم این سرزمین ماه ها بمب ها و وحشیگری های رژیم آپارتاید را دریافت کردند که بیش از 14 هزار کودک را کشت. در دنیایی که سازوکارهای آن پس از جنگ جهانی دوم به گونه ای تنظیم شد که دیگر هرگز جنگی رخ ندهد، مردم بی دفاع غزه ماه هاست که با سلاح های مدرن مورد حمله قرار می گیرند و وحشیانه ترین نوع جنگ و نسل کشی در حال وقوع است.

وی افزود: این اتفاقات نشان داده است که سازمان هایی که برای حمایت از حقوق کودکان، زنان و حقوق بشر ایجاد شده اند، ناکارآمد هستند و امروز مردم، جوانان، کودکان و زنان غزه مورد بدترین نسل کشی تاریخ قرار گرفته اند. این فقط در مورد فلسطین و غزه نیست. بلکه بحث انسانیت است. می دانیم که جنگ سرد با شعار حقوق بشر به پایان رسید زیرا حقوق بشر برای وجدان آگاه بسیار مهم است. این یک طرف اتفاقی است که این روزها در حال رخ دادن است.

طهرانچی خاطرنشان کرد: مشکل دوم و روی دیگر سکه «دانشگاه های آمریکا» هستند. واقعیت این است که دانشگاه های آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم در دو حوزه فعال بوده اند. در یکی از حوزه‌های علم و فناوری غرب، این امر منجر به سلاح‌هایی شد که بشریت امروز به آن دست یافته است و دانشگاه‌های آمریکایی پیشگام بودند، زیرا دانشگاه‌های آمریکا در کنار آزمایشگاه‌های بزرگ ملی ایالات متحده نقش عمده‌ای در تسلیحات دنیای مدرن در واقع، وجدان انسانی دانشجویان جوان آمریکایی با جنبشی مواجه شده است که دانشگاه های آنها هیچ نقشی در آن ندارند. به درستی می بینیم که اعتراضات دانشجویی در همه جا به دنبال قطع رابطه با رژیم صهیونیستی است.

رئيس هیئت مدیره دانشگاه آزاد اسلامي وی تاکید کرد: البته دانشگاه های آمریکا نیز در ارزش آفرینی و خلق ادبیات فرهنگی نقش جدی داشته اند و در دو حوزه فرهنگی و علم و فناوری نقش آفرینی کرده اند.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی دانش آموزان را مؤذن جامعه نامیدند، گفت: این اصطلاح به این معناست که دانش آموز به دلیل عدم وابستگی مالی تندتر می بیند و تندتر صحبت می کند. به همین دلیل است که متوجه می‌شویم وجدان بیدار و صالحان برجسته در میان جوانان دانشگاه‌های آمریکا، به شدت به نسل‌کشی در دنیای مدرن اعتراض می‌کنند و از سلاح‌های مدرن کشتار کودکان بیزارند. این روی دیگر سکه است که زیبایی این رشته را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در حادثه غزه با سیاه و سفید مواجه هستیم. سیاهی نسل کشی و فرستادن سلاح برای قاتلان است. طرف سفید و روشن مردمی هستند که با وجود خشونت ایستاده اند و دانشجویان و اساتید دانشگاه های سراسر جهان به ویژه در ایالات متحده که با وجود تهدید به اخراج و ممنوعیت الرودی همچنان به ایستادگی ادامه می دهند.

طهرانچی خاطرنشان کرد: بی شک این اعتراضات بزرگتر از اعتراضات دوران جنگ ویتنام است. آنچه امروز شاهد آن هستیم پایان کشتار کودکان در غزه و قبل از آن در عراق، افغانستان و منطقه غرب آسیاست. سال ها در زمین بازی بچه ها با سلاح هایی که آمریکایی ها به عنوان خاطره برای منطقه ما آورده بودند، کشته می شدند. این بنا که امروزه با مرگ های بیگناه برافراشته شده است، چندین سال پیش بر اساس شیوه های اشتباه ایالات متحده در منطقه ما ایجاد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دو جنگ علیه عراق، اشغال افغانستان، داعش در منطقه شامات و امروز رژیم صهیونیستی در غزه قتل عام را به بار آورده است که نتیجه آن چیزی جز کشتار کودکان، زنان و کودکان نیست. مردم بیگناه.

وی با بیان اینکه اگر ظلم به حداکثر خود برسد انقلاب را به دنبال دارد، گفت: عدالت ظالمان را قضاوت می کند و امروز وجدان بشری در سراسر جهان عدالت طلب می کند. من به سهم خودم به عنوان یک دانشگاهی؛ از همکاران و دانشجویانم از دانشگاه های سراسر جهان که به عنوان پیشگامان جامعه بشری پرچم جنبش اعتراضی علیه ظلم، کودک کشی و آپارتاید رژیم صهیونیستی در منطقه را برافراشتند تشکر می کنم. امروز این پرچم فلسطین نماد مبارزه با ظلم است که بیش از یک دهه در منطقه ما ادامه دارد.

طهرانچی در پایان تصریح کرد: پیشنهاد می کنم اکنون که شورای امنیت، سازمان ملل و سازمان هایی که برای امنیت ایجاد شده اند، نمی توانند امنیت کودکان را تامین کنند، ما دانشمندان با هم در یک شبکه ضد ظلم بپیوندیم تا با جنایات مردم مبارزه کنیم. رژيم صهيونيستي و اين نسل‌كشي‌ها و بچه‌كشي‌ها براي دادن فرقي نمي‌كند ايراني، آمريكايي، عرب، اروپايي، مسلمان، مسيحي، يهودي باشيم، همه با هم در يك شبكه منسجم صداي خود را به گوش حاكمان جهان برسانيم. که مردم و کودکان امنیت فردا را می خواهند.