در آخر هفته توده جدیدی از گرد و غبار وارد کشور می شود

در آخر هفته توده جدیدی از گرد و غبار وارد کشور می شود

روهر نه سازمان هواشناسی با اشاره به ورود انبوه گرد و غبار جدید از عراق به کشور از بارش باران در برخی استان ها از امروز تا روز جمعه خبر داد.

بر اساس تحلیل هواشناسی و نقشه های آینده ساز سازمان هواشناسی، امروز در دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های سمنان و تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بخش هایی از خراسان رضوی ابرناکی بارش پراکنده باران، رعد و برق و بادهای قوی قوی هستند در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور گاهی باد شدید می وزد.

در مناطق جنوب غرب و غرب کشور همچنان آسمان غبارآلود خواهد بود. هوای فردا دوشنبه در اکثر نقاط کشور آرام و در غرب و جنوب غرب کوهستان‌ها وزش باد شدید و در جنوب کشور وزش باد شدید، خلیج فارس و دریای عمان را موج می‌زند.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، غرب کشور از سه شنبه تا جمعه از غرب کشور عبور خواهد کرد.

در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر ارتفاعات البرز مرکزی در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان، بخش‌هایی از زاگرس مرکزی وافی در غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از اصفهان، فارس و بوشهر بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

در این دو روز باد بر فراز عراق می وزید و باعث بالا آمدن گرد و غبار و انتقال آن به سمت غرب کشور می شد که منجر به کاهش کیفیت هوا و دید افقی در آن مناطق شد.

دیدگاهتان را بنویسید