دومین پارک علم و فناوری کشور در یزد ایجاد شد


ساعت: 20:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890443

میرفوری گفت: پارک علم و فناوری استان یزد دومین پارک راه اندازی شده در کشور است و دارای پنج پردیس و 15 مرکز اقماری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ، حبیب الله میرغفوری رئیس پارک علم و فناوری استان یزد در نشست ستاد فناوری و اقتصاد دانش بنیان یزد که عصر امروز در سالن اجتماعات استانداری یزد برگزار شد، گفت: با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، یزد دومین شهر تاریخی جهان و اولین شهر ثبت جهانی و دارای بالاترین جایگاه ها در زمینه گردشگری و سرمایه گذاری است.

وی افزود: استان یزد ۲۸ سال متوالی رتبه اول کنکور را کسب کرده است و تعدادی از نخبگان استان به بهترین دانشگاه های کشور اعزام شده اند که سهم خوبی از استان است.

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد ادامه داد: پارک علم و فناوری استان دومین پارک راه اندازی شده در کشور است و دارای 5 پردیس و 15 مرکز اقماری است و 370 شرکت فناور در پارک مستقر هستند و استادکار. پلان پارک در زمینی به مساحت 67 هکتار.

این مسئول کارخانه نوآوری در استان یزد را کاری مبتکرانه و خلاق دانست و گفت: 6 شتاب دهنده در این کارخانه و شتاب دهنده های دیگر در جاهای دیگر نصب شده و حدود 80 هزار دانشجو داریم و دانشگاه یزد جزو 8 شتاب دهنده برتر است. دانشگاه های کشور

میرفوری ادامه داد: در شاخص توسعه فناوری اطلاعات رتبه دوم و در زیرساخت دسترسی به داده رتبه دوم را داریم و 122 شرکت دانش بنیان در استان وجود دارد که از نظر جمعیت رتبه پنجم و از نظر رتبه هفتم کشور را دارد. عدد.

وی با بیان اینکه حدود 1000 شرکت فعال در حوزه دانش داریم، گفت: منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد یکی از 5 شرکت مهم کشور است.

وی گفت: طرح جدیدی برای یزد در 10 حوزه که یکی از آنها اقتصاد دانش بنیان است و 28 طرح در این زمینه ایجاد و رصد کرده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید