رهبر انقلاب: قانون اقدامات راهبردی کشور را از سرگردانی در موضوع هسته ای نجات داد

رهبر انقلاب: قانون اقدامات راهبردی کشور را از سرگردانی در موضوع هسته ای نجات داد

نمایندگان شورای اسلامی شهر صبح امروز با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

گزیده ای از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

*** مجلس یازدهم مشکلات کشور را شناخت و بر اساس آن قانون وضع کرد

من از ابتدای تشکیل این مجمع اعتقاد و علاقه خود را به این مجمع که بر اساس اطلاعات بود، اعلام کردم. گفتم مجلس یک مجلس انقلابی است. و حالا بعد از سه سال همین را تکرار می کنم. خدا را شکر این مجلس انقلابی، باسواد، جوان، فعال، سازنده است.
با نگاه کلی، این مجلس یک مجمع انقلابی صادقانه است.
مجلس یازدهم به مشکلات کشور اعتراف کرد.
بر اساس آگاهی از مسائل، قانون تعیین می شود.
کارهایی که انجام شده، قوانینی که تصویب شده یا در حال تصویب است، همه اینها حکایت از شناخت مشکلات کشور دارد.
هدف این قوانین مبارزه با فساد، رفع تبعیض، رفع انحصار، بهبود فضای کسب و کار و سایر مسائل اقتصادی است.

*** کل نظام یک بدن است و اعضای آن اعضای آن بدن هستند.
*** اگر نیروها و وسایل مکمل هم نباشند دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند.
*** گونه باید همکاری و هم افزایی باشد.

***با سربلندی وارد مجلس شدی، خدا توفیق دهد که سربلند هم بروی.
*** برنامه هفتم، اجرای شعار سال و تکمیل طرح ها و حساب های نیمه کاره از وظایف عمده پیش روی نمایندگان مردم است.
*** سال آخر سال جبران خلأها و حذفیات است.

*** تصرف خرمشهر کار بزرگ و نادری بود/ نقشه ها و نقشه های عملیات بیت المقدس باید در دانشگاه های نظامی تدریس شود/ اگر شما نمایندگان مجلس فرصت نمایندگی پیدا کردید به خاطر همین شهادت هاست.

*** فتح خرمشهر واقعاً و انصافاً کار بزرگ و بی سابقه ای بود.
تصرف خرمشهر یک اتفاق معجزه آسا بود. پس از فتح خرمشهر، چند رؤسای جمهور و میانجی ها آمدند. آقای اسکوتوره که شخصیت مهمی در آفریقا بود آمد و به من گفت امروز به خاطر فتح خرمشهر وضعیت شما با دیروز فرق کرده است.

*** عظمت فتح خرمشهر چشم ها را به خود جلب می کند، اما می خواهم بگویم که اتفاقات این عملیات بیت المقدس مهمتر از فتح خرمشهر، این عملیات، این تلفات، این ابتکارات، این نقشه ها و … است. طرح های نظامی که به اعتقاد من باید در دانشگاه های نظامی تدریس شود.

*** اگر شما نمایندگان مجلس این فرصت را دارید که در شهر خود کمپین تبلیغاتی انجام دهید، راحت بروید و با مردم صحبت کنید، پس مردم باید با خیال راحت بروند و نام شما را در جعبه بگذارند، سپس به مجلس بیایند، به این دلیل است. شهادت، به خاطر قربانیان به معنای واقعی کلمه است.

** قانون اقدامات راهبردی کشور را از سرگردانی در موضوع هسته ای نجات داد

برخی از این قوانینی که در مجلس تصویب کردید، قوانین راهبردی کشور است که واقعاً جای احترام و تمجید دارد.
قانون اقدامات راهبردی کشور را از سرگردانی در موضوع هسته ای نجات داد.
این قانون به وضوح مشخص می کند که ما باید چه کار کنیم، هنوز هم نشانه های آن را در سراسر جهان می بینیم. یا قانون حمایت از خانواده و جوانان که یکی از آن قوانین حیاتی است.
شریعت تو با کلام ما فرق دارد، کلام ما مانند نصیحت است. قانون شما قابل اجرا و الزام آور است.

***قانون باید شفاف باشد. اینطور نباشد که دوباره از مجلس سوال شود یا به بحث مجدد بیاید. به تخصص همه جانبه تکیه کنید. من تسلط دارم یکی از ویژگی های قانون خوب، قابل اجرا بودن آن است.
ثبات قانون یکی از ویژگی هاست. تغییرات متوالی [نباشد]; البته قانون باید به روز شود، شکی نیست، اما به روز رسانی قانون یک چیز است، تغییرات پی در پی، تبصره ها چیز دیگری است. باید بررسی شود و بدون تعارض باشد.
وقتی قانون بین این تعارضات معلق می شود، تعهد بین قوانین مختلف معلق می شود، شخصی که می خواهد سوء استفاده کند، سوء استفاده می کند. این وکلای جنایی همانطور که بارها گفته ام از این مکان ها استفاده می کنند.

*** یکی از امتیازات مجلس یازدهم، سادگی و تواضع در برابر مردم است / این ویژگی را از دست ندهید.

یکی از امتیازات مجلس یازدهم که بر گفتن و بیان آن اصرار دارم، سادگی است، یعنی تا جایی که به من می گویند رفتار بسیاری از مردم در این مجلس اشرافی و والا مقام و بی احترامی به مردم است. وجود ندارد یا کمتر. رویکرد کلی این است که این چیز بسیار خوبی است، آن را از دست ندهید. این نشستن و ایستادن با مردم، این تواضع در برابر مردم، این گوش دادن به مردم را از دست ندهید. البته گوش دادن به حرف مردم با قول دادن به مردم فرق دارد.

دیدگاهتان را بنویسید