زمان تعطیلی مدرسه اعلام شد

علیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص تعطیلی برخی از مدارس ابتدایی استان تا پایان اردیبهشت ماه اظهار داشت: طبق دستور وزارت آموزش و پرورش مدارس ابتدایی باید تا 20 خرداد ماه تعطیل باشند هرچند که امتحانات و روند آموزشی آنها به پایان رسیده است. بالغ و باز باشند

زمان تعطیلی مدرسه اعلام شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: دوره ابتدایی به صورت توصیفی است و برنامه آموزشی توسط خود مدارس برنامه ریزی می شود، به همین دلیل در برخی مدارس فعالیت آموزشی آنها به پایان رسیده است اما در برخی مدارس همچنان ادامه دارد اما با این وجود تمام مدارس ابتدایی ادامه دارد. در استان باید در خرداد ماه فعال شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب و رعایت این موضوع در مدارس استان گفت: خوشبختانه بر اساس رصد صورت گرفته از سوی وزارت کشور و آموزش و پرورش استان، پوشش همکاران و دانش آموزان در مدارس دخترانه استان مطلوب است.

موسوی نژاد ادامه داد: سعی کردیم در مدارس دخترانه محیطی امن برای دانش آموزان فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه مدارس فضای امنی برای ایجاد دانش آموزان است، یادآور شد: این محیط امن توسط دانش آموزان با احکام و رعایت شئونات دینی و اسلامی و با همکاری مدیران و مسئولان مدارس ایجاد شده است. .

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: رعایت عفاف و حجاب در مدارس اجباری است و به ویژه در ایام امتحانات، رعایت نکردن این امر نباید موجب تنش در دانش آموزان شود و دانش آموزان باید بر اساس قوانین در حوزه امتحانی شرکت کنند. منشور اخلاقی و تاکنون مورد خاصی در مدارس منطقه وجود ندارد.

موسوی نژاد ادامه داد: تمام تلاش ما بر این بوده است که حجاب بالایی در بین دانش آموزان رعایت شود، اما اگر دانش آموز دختری از چادر به عنوان حجاب بالا استفاده نکند، اما لباس مناسب داشته باشد، اشکالی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: تمامی مسئولیت ها در مدارس بر عهده مدیر است و مدیر باید پاسخگو باشد.

سند تحول وزارت آموزش و پرورش فقط مربوط به آموزش و پرورش نیست
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص احداث ساختمان های چند طبقه در مجاورت مدارس و اشرافیت این ساختمان ها در برخی مدارس گفت: شهرداری ها نباید مجوز ساخت ساختمان های چند طبقه در جوار مدارس را بدهند.

موسوی نژاد ادامه داد: یکی از دغدغه هایی که وجود دارد این است که سند تحول آموزش و پرورش تنها معطوف به آموزش و پرورش نیست و شامل همه مسائل اجتماعی است که برخی نهادها به آن توجه نمی کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان نوسازی مدارس در حال ساخت مدارسی با معماری و هنر اسلامی ایرانی است، افزود: این شکل از مدرسه هم زیبا و هم معرف هنر ایرانی و اسلامی است که بر اساس همین مشکل ساخت مدارس جدید است. تاکید شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به دلیل نیاز به فضای آموزشی در استان، ممکن است برخی از مدارس در ابتدا به عنوان مدارس دخترانه ساخته نشده باشند، اما در حال حاضر برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند، گفت: در نهایت مدارس در حومه شهر معمولا دید خوبی به اطراف دارند.

موسوی نژاد به امتحان نهایی امسال اشاره کرد و گفت: امتحانات نهایی امسال تاثیر زیادی در نتایج کنکور خواهد داشت و این تاثیرگذاری در سال های آینده بیشتر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه نگرانی از برگزاری امتحانات نهایی وجود ندارد، افزود: اما در گذشته ممکن است خلأهایی در بحث غیبت، بیماری و شرایط خاصی وجود داشته باشد که برای برخی دانش آموزان ایجاد شود. اما متاسفانه در امتحانات امسال نهایی دلیلی برای عدم حضور دانش آموزان در جلسه امتحان وجود ندارد و اعلام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تاکید کرد: انتقال این دغدغه به دانش آموزان درست نیست و به خانواده ها توصیه می شود محیطی آرام و شرایط مناسب برای تغذیه، سلامت و استراحت دانش آموزان را فراهم کنند.

برنامه وزارت آموزش و پرورش برای تعطیلات مدارس
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال ساخت و تکمیل 2000 کلاس درس در خراسان رضوی هدف گذاری شده است.

امیر شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته هزار و 500 کلاس درس جدید به آموزش و پرورش استان واگذار شد، افزود: امسال 2 هزار کلاس درس هدف گذاری شده است. .

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال 6000 معلم جدید با برگزاری 2 آزمون استخدامی جذب می شوند. علاوه بر این، بیش از 2000 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استخدام خواهند شد و تعداد معلمان جدید به حدود 9000 نفر می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هم اکنون یک میلیون و 450 هزار دانش آموز در استان تحصیل می کنند که 12 درصد آنها در مدارس غیردولتی و بقیه در مدارس دولتی تحصیل می کنند.

شوستری افزود: سال گذشته هزار و 500 کلاس درس ساخته و بیش از 150 قرارداد خیرین منعقد شد و 2 هزار کلاس درس در برنامه امسال هدف گذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به تعداد 76 هزار مستمری بگیر فرهنگی در استان افزود: به همین تعداد مستمری بگیر فرهنگی در مدارس خراسان رضوی مشغول به کار هستیم اما همچنان با کمبود نیرو مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص انتصاب نیروی خرید خدمت گفت: در حال حاضر دستورالعملی برای نیروی خرید خدمت وجود ندارد اما با خروج دانشگاه فرهنگیان کمبود نیروی آموزشی برطرف نمی شود. به همین دلیل ما در حال جذب نیرو هستیم.

شوستری ادامه داد: امسال 12 هزار مستمری بگیر فرهنگی در انتظار انتصاب هستند. سال گذشته 60 درصد بازنشستگان تمدید شده داشتند و امسال نیز هدف ما پیگیری تمدید خدمت بازنشستگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به اعتراض معلمان در رتبه بندی اشاره کرد و توضیح داد: اکنون بر اساس آمار جمع آوری شده 48 نفر از همکاران فرهنگی در سامانه رتبه بندی در بارگذاری اطلاعات دچار مشکل شدند و در حال بررسی این مشکل هستیم. تعداد زیادی از مسائل تا کنون حل شده و در رتبه بندی اعمال شده است. در استان 30 درصد اعتراضات مربوط به رتبه بندی است. البته اکنون امکان ویرایش اطلاعات برای رفع مشکلات وجود دارد.

در ادامه جلسه آذر رشیدی معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز اظهار داشت: در 2 سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا اکثر خانواده ها تمایلی به فرستادن فرزندان خود به مدرسه نداشتند. بر اساس آمار به دست آمده توسط ثبت احوال، بین 21 تا 22 هزار دانش آموز در استان از تحصیلات ابتدایی بازمانده اند.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در این راستا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کمیته امداد استان، اداره کل بهزیستی خراسان رضوی و … تعداد 18 هزار دانش آموز دانشجو شده است. شناسایی شد و 8000 نفر از آنها در کلاس درس مشغول به کار شدند.

وی بازگشت بازماندگان آموزش و پرورش را بسیار مهم دانست و گفت: در سامانه شهید محمودوند آمار و اطلاعات تمامی بازماندگان آموزش و پرورش در اداره کل آموزش و پرورش استان بارگذاری و اعلام شده است. تلاش زیادی برای بازگشت هر دانش آموز به آموزش انجام می شود.

رشیدی بیان کرد: آمار اعلام شده با آمار دانشجویان بین المللی متفاوت است. بخش بزرگی از دانش آموزان اتباع خارج از تحصیل را کودکان کار تشکیل می دهند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص معلمان تخصصی از جمله هنر و ورزش در مقطع ابتدایی گفت: به دلیل اینکه در مقطع ابتدایی به ویژه در دوره اول معلم برای ارتقای علمی و صلاحیتی در کلاس درس حضور دارد. در سطح معلم کارگاه های آموزشی برگزار و از معلمان تخصصی دوره دوم دبستان برای دروس قرآن، هدیه های آسمانی، هنر و ورزش استفاده شد.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی درباره تفاوت شهریه مدارس غیرانتفاعی اظهار داشت: از بدو تاسیس این مدارس با توجه به سنوات و رتبه بندی آنها، شهریه آنها به طور متفاوتی در هیئت نظارت مصوب می شود. اما در نحوه آموزش معلمان تفاوتی وجود ندارد. تابلوهای آموزشی تایید شده در مدارس باید برای خانواده ها قابل مشاهده باشد.

رشیدی ادامه داد: اگر مدرسه ای شهریه اضافه می گیرد برای کلاس های بعد از مدرسه است که در روزهای پنجشنبه و در تعطیلات رسمی مدارس برگزار می شود. برخی از مدارس نیز دارای امکانات آموزشی ویژه ای هستند که رتبه آنها را افزایش می دهد و در نتیجه شهریه در این مدارس نیز افزایش می یابد. ضمناً در برخی از مناطق به دلیل بالا بودن اجاره بهای ملک مدرسه، شهریه بر اساس همان مبلغ اجاره به تصویب هیئت نظارت می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید