زمینه‌های حقوقی واردات خودرو به سرزمین اصلی و مناطق آزاد فراهم شد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تاکید بر اینکه زمینه های قانونی برای واردات خودرو به سرزمین اصلی و مناطق آزاد فراهم شده است، گفت: شرکت های واجد شرایط باید اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری موج


مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و این متخصص اقتصادی با اشاره به مصوبه هیات وزیران در خصوص واردات خودرو به کشور گفت: اکنون امکان واردات وجود دارد. ماشینپلاک های منطقه آزاد با پرداخت هزینه های قانونی در سرزمین اصلی در دسترس قرار می گیرد و این خودروها قابلیت تبدیل به پلاک ملی را دارند.

حجت الله عبدالمالکی در گفت وگویی افزود: موضوع خودرو در مناطق آزاد به دو بخش واردات خودروهای پلاک مناطق آزاد در سرزمین اصلی و واردات خودروهای جدید به مناطق آزاد تقسیم می شود.

عبدالملکی افزود: هیئت وزیران مصوبه مربوط به هر دو حوزه را تصویب و ابلاغ کرد و اکنون امکان واردات خودروهای پلاک منطقه آزاد به سرزمین اصلی با پرداخت هزینه دادرسی و تبدیل آنها به شماره پلاک ملی وجود دارد.

وی گفت: بحث دوم که مربوط به واردات خودروهای جدید به مناطق آزاد است یکی دو هفته پیش از سوی هیات وزیران ابلاغ شد. بر این اساس خودروهای برقی و هیبریدی تا سقف 40 هزار دلار و خودروهای احتراق داخلی به ازای هر خودروی وارداتی از منطقه آزاد به سرزمین اصلی، یک خودرو با سقف 20 هزار دلار به منطقه آزاد مجاز است. بر اساس آن به تصویب هیات وزیران رسید.

مشاور رئیس جمهور افزود: بسترهای قانونی واردات از قبل آماده است و شرکت های واجد شرایط می توانند خودرو وارد کنند.



آیا این خبر مفید بود؟