شایسته مردم ایران نیست که احمدی نژاد رئیس جمهور شود!

محمود احمدی نژاد قبل از ثبت نام به جمعی از هوادارانش که در محله نارمک دورش جمع شده بودند، گفت: با وجود اینکه می دانستم چه مشکلاتی در راه است و چه اتفاقات و شرایطی در انتظار است، گفتم باید رعایت کنم و به وزارت کشور گزارش خواهم کرد. امور امروز . اگر در انتخابات پیروز شوم، اولویت اول من حل مشکلات اقتصادی کشور است، اما مسائل دیگری هم وجود دارد که باید به سرعت پیگیری شود.

محمود احمدی نژاد پس از ثبت نام به عنوان کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین انگیزه هدف و برنامه کاری من تمرکز بر حل مشکلات معیشتی مردم از طریق ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور، ارتقاء و بهبود وضعیت اقتصادی کشور است. پایان رفع رانت و انحصار و محدود شدن دخالت های ناروای دولت، موانع را برطرف می کند و تا حد امکان برای فعالان اقتصادی و کارآفرینان باز می شود و بستری برای توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی ایجاد می کند.

همچنین بخشی از صحبت های احمدی نژاد که مورد توجه رسانه ها قرار گرفت، جایی بود که وی شناسنامه خود را در دست گرفت و گفت: این شناسنامه بسیار محترم است، تماماً ساخت ایران است، اما با توجه به سابقه رد صلاحیت محمود احمدی نژاد عملکرد وی به عنوان رئیس جمهور این سوال مطرح است که آیا وی تایید صلاحیت می شود یا خیر و حضور وی برای ثبت نام در انتخابات کشور چه فایده ای دارد؟ عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با فرارو او به این سوالات پاسخ داد:

تعداد متقاضیان باید به تعداد معقولی برسد

عباس سلیمی نمین به فرارو گفت: «تعداد قابل توجهی از ثبت نام کنندگان که از جریان های اصلی سیاسی هستند، پیام های متفاوتی ارائه می دهند. نخست، پاسخی است به باور اشتباهی که مخالفان نظام سیاسی کشور مطرح کرده اند. یعنی تا زمانی که نیروهای مختلف سیاسی باور نکنند که می توانند در چارچوب قوانین کشور ایفای نقش کنند، هرگز اعتبار خود را در سبد ساختار سیاسی این حوزه قرار نمی دهند. اگر اعتبار خود را در سبد ساختار سیاسی بگذارند یعنی فکر می کنند این ساختار قابل اعتماد است. اما مشکل دومی هم وجود دارد که مربوط به نهادهای نظارتی است. قطعا ورود همه این افراد به رقابت هم به ضرر مردم است و هم به ضرر خود این کاندیداها چرا که کاندیداهایی که قابلیت های بالایی دارند در حجم زیاد متقاضیان گم می شوند.

وی افزود: طبیعتاً ساختار انتخابات باید بتواند تعداد کاندیداها را به تعداد معقول برساند تا هم فرصت مناظره و هم فرصت فکری برای عموم مردم به نامزدها فراهم شود. اگر اعداد و ارقام به اندازه ای باشد که هر روز می بینیم ثبت نام می کنند، طبیعتاً مردم از ارتقای دانش سیاسی و دانش سیاسی خود در زمان انتخابات سود چندانی نخواهند برد. بنابراین همه کارشناسان انتظار دارند که ساختار انتخاباتی این رقم را کاهش دهد. اما پیام اصلی کثرت ثبت نام ها این است که جریان سیاسی معتقد است در صورت موفقیت در کسب آرای مردم، این ساختار حافظ آرای آنها خواهد بود و می توانند سهم موثر و تعیین کننده ای در مورد دوم داشته باشند. جایگاه مهمی در ساختار سیاسی کشور

این افتخاری برای مردم ایران نیست که احمدی نژاد را رئیس جمهور خود کنند

این فعال سیاسی اصولگرا درباره حضور محمود احمدی نژاد در وزارت کشور و ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: معتقدم به دلیل تخلفات و رویه های غیرصادقانه ای که آقای احمدی نژاد انجام داده، در سطح ریاست جمهوری نیست و ایشان هم در سطح ریاست جمهوری هستند. شایسته مردم ایران نیست.» بگذار رئیس جمهورشان شود. شاید برای پست های پایین تر چرا، اما در مناظره ریاست جمهوری نه. رفتار نامناسب احمدی نژاد سطح سیاست را پایین می آورد. توسل به دروغ و استفاده از روش هایی که به مردم علم نمی دهد. و یا توسل به فالگیرها از جمله روش هایی بود که آقای احمدی نژاد دو دوره ریاست جمهوری کشور را برعهده داشت و بعید است که حضور ایشان در انتخابات منع قانونی داشته باشد. اما مردی که 2 دوره ریاست جمهوری را برعهده داشته است، نشان داده است که او چه چیزی محسوب می شود و دادن یک فرصت دیگر به او چندان درست نیست.

وی افزود: حتی اگر آقای احمدی نژاد رویه های نادرست را رعایت نمی کرد، کارهایی که در این فرصت قانونی می توانست انجام دهد انجام شده است و ضعف های شخصیتی احمدی نژاد و سوء استفاده از سوالات دینی کاملاً مشهود است . مثلاً جایی که ایشان را از یاران پایانی امام زمان می‌دانستند و همه اینها نشان می‌دهد که این شخص چقدر برای ثبت نام مناسب نیست. اگرچه آقای لاریجانی در دور قبل هم رد صلاحیت شد اما شرایط این دو نفر اصلا قابل مقایسه نیست. در مورد آقای لاریجانی یکی از مراجع اربعه اطلاعات غلط به شورای نگهبان داده و این اطلاعات غلط قطعاً باید اصلاح شود. با اصلاح این اطلاعات نادرست، هیچ مانعی بر سر راه آقای لاریجانی در خصوص انتخابات وجود نخواهد داشت. بنابراین بحث آقای احمدی نژاد و لاریجانی بحث برانگیز است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین درباره تبلیغ شناسنامه احمدی نژاد و تاکید وی بر ارزش مندی شناسنامه وی که در ایران ساخته شده است، گفت: قطعاً انتظار از شورای محترم نگهبان این است که افرادی را که سعی می کنند به هر نحوی در قدرت باقی بمانند، برکنار کنند. یعنی طبیعتاً آقای احمدی نژاد باید رد صلاحیت شود. رفتارهای مشابه زیادی از آنها دیده ایم. مثلاً قصد دارد یک اسب به ورزشگاه آزادی بیاورد و خودش و رحیم مشایی روی اسب ها بنشینند و احمدی نژاد دست مشایی را بلند کند. احمدی نژاد بسیاری از این بازی ها را انجام داده است و نتیجه افکار عمومی این است که او سطح درگیری های سیاسی را کاهش می دهد. طبق قانون اساسی، طفل ایرانی در هر کشوری که متولد شود ایرانی است. بنابراین، زمین تعیین کننده نیست; بنابراین این نوع تعارض صحیح نیست. آقای احمدی نژاد از رفتارهای ضد تفکر کم نداشت، ادعای دوستی امام زمان کذب و در نتیجه دروغگو است. اگر خدای ناکرده مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرد به همین روش ها مسلط می شود. در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد بارها شاهد دوقطبی سازی ها و درگیری ها بوده ایم. حتی رهبری هم در مورد رفتار آقای احمدی نژاد تعابیر بسیار خام می کنند.