شهیدان الگویی برای همه زمان‌ها هستند


امام جمعه موقت اصفهان:

امام جمعه موقت اصفهان گفت: شهیدان الگوی همه زمان‌ها هستند و منش و سیره آنها باید به نسل امروز معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت‌الاسلام محمودی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با تبریک هفته وحدت و دفاع مقدس بیان داشت: شهیدان بر دنیا و آخرت ما تاثیرگذار هستند و ستارگان راهنما و هدایت بشریت محسوب می‌شوند.

وی با تاکید براینکه تبیین یک ضرورت برای جامعه امروز است، افزود: باید پیش از آنکه دشمن قلب و مغز جوانان ما را به دست بگیرد، گنجینه‌های نورانی دفاع و حماسه را به نسل جوان شناساند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه حکمت، گمشده مؤمن است،افزود: از جمله انگیزه‌های شهیدان حکمت بوده است و امروز نیز این حکمت در قالب ساخت و پرتاب ماهواره نور، با برکت خون شهدا به ثمر نشسته است.

حجت الاسلام محمودی گفت: ساخت و پرتاب ماهواره نور ۳، اثر انگیزه‌های والای شهیدان است زیرا کشورهای محدودی هستند که همزمان امکان ساخت و پرتاب ماهواره را دارند، اما ما با این حکمت‌ها و تلاش همراه با تدین به قله نزدیک شده‌ایم.

وی اضافه کرد: در این مدت سربازان گمنام امام زمان (عج) ضربات سنگینی بر پیکر دشمن وارد کردند و این نیز از ثمرات همین حکمت‌های شهدا است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: روز گذشته پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهدا و ایثارگران در عین کوتاهی، بسیار اندیشمندانه و پر مغز بود.

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه امروز به برکت اسلام و قرآن، رفتار و فرهنگ ما نیز پیشرفت کرده است، افزود: تنها عنصر نجاتبخش که انسان را به تمدن نوین اسلامی می‌رساند، رعایت دستورات الهی و فرامین دینی است.

وی بیان داشت: شهیدان بر دنیا و آخرت ما مؤثر هستند و ستارگان راهنما و هدایت بشریت محسوب می‌شوند و در جای جای میهن اسلامی ما می‌درخشند و مردم ما حتی در مناطق کوچک و روستاها تعداد زیادی وجود دارد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاه به سفر رئیس جمهور به اصفهان گفت: جایزه مصطفی(ص) یک جایزه نوبل اسلامی است که انگیزه حکیمانه دارد و به دنبال معرفی نخبگان و تقدیر از بزرگان علم در دنیای اسلام می باشد.

 




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


دیدگاهتان را بنویسید