غرب با ادعای دروغین حقوق بشر به فکر منافع اقتصادی خود است

ساعت: 17:06
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790379

امینی با اشاره به ادعای دروغین حقوق بشر غربی گفت: استعمار بزرگترین نقض حقوق بشر در تاریخ است و تاریخ استعمار غرب را می توان در آمریکای لاتین، آسیا و کشورهای اسلامی در آفریقا و خاورمیانه مشاهده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قاسم امینی، استاد دانشگاه و پژوهشگر سیاسی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: نقش کشورهای غربی در نقض حقوق بشر با دخالت در امور کشورها و تلاش برای تحمیل اراده استکباری به ایران یکی از موضوعاتی است که عمدتاً در قلمرو فکر سیاست غرب و اسلام همواره مورد توجه اندیشمندان و نظریه پردازان بوده است. مسئله حقوق بشر یا نقض آن، مثلاً در دیدگاه اندیشمندانی چون ارسطو، افلاطون، کانت، هگل و پسر، ابن خلدون، فارابی، خواجه نظام الملک، سید جمال الدین اسدآبادی، شهید مطهری. و امام خمینی (رحمه الله علیه) را مخالف این موضوع دانسته اند.

وی به ادعای حقوق بشر در غرب اشاره کرد و افزود: موضوع حقوق بشر همواره در مقایسه با نظام های سیاسی مورد استفاده قرار گرفته و در واقع یک معیار است، معیاری که اگر بخواهیم کشورهای توسعه یافته را با کشورهای عقب مانده مقایسه کنیم. مثلاً: در سیاست تطبیقی، اندیشمندان بسیاری به این امر پرداخته اند. در کشورهایی که از نظر اجتماعی مدرن شده اند یا کشورهای توسعه یافته و توسعه یافته هستند، احترام و رعایت حقوق بشر همیشه مورد توجه قرار می گیرد و بالعکس، در حکومت هایی که عمدتاً مستبد، سنتی و دیکتاتوری هستند، حقوق بشر و دموکراسی یا احترام به حقوق بشر. حقوق بسیار بی توجه است

یک استاد دانشگاه و پژوهشگر سیاسی در استان هرمزگان گفت: گام بعدی این است که آیا نگرش غرب به حقوق بشر با وجود ادعای دموکراسی و رعایت حقوق بشر مثبت است یا خیر؟ و روابط بین کشورها، پرونده غرب در این زمینه سیاه است، زیرا غرب همواره حقوق بشر را زیر پا گذاشته است.

امینی ادامه داد: غرب علیرغم شعارهای خود هیچگاه در عمل به حقوق بشر توجه نکرده است. شاید شعار حقوق بشر در ظاهر ظاهر شود اما این شعار در داخل هرگز محقق نشده است. مناسبات و تضادهای نظام سرمایه داری و سوسیالیستی در غرب نمونه بارز آن است. نظام سرمایه داری یک سیستم ضد حقوق بشری است که در آن عده کمی از مردم بیشترین سرمایه را استفاده می کنند، به عبارت دیگر 85 درصد ثروتمندان از 15 درصد جامعه استفاده می کنند و حقوق سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی مذهبی را زیر پا می گذارند. از مردم . .

وی گفت: درگیری ها و انقلاب هایی که در غرب مانند فرانسه (1789) و انگلستان (1688) رخ داده است، ناشی از همین وضعیت است. از دیرباز این گفتمان مدرنیته و مدرنیته در غرب همواره بحث حقوق بشر و دموکراسی را مطرح کرده است و حقوق اقلیت ها و رنگین پوستان پایمال می شود.

یک استاد دانشگاه و پژوهشگر سیاسی در استان هرمزگان گفت: همچنین در تاریخ معاصر غرب در طول جنگ جهانی اول (1914-1918) و دوم (1945-1945) حقوق بشر نقض شده و میلیون ها نفر مجروح یا کشته شده اند. . آمریکا بدون هیچ نگرانی و تنها به نام دفاع از منافع خود و گرفتن آسان جان انسانها، جنگ های هسته ای را علیه ژاپن، هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن به راه انداخت.

امینی افزود: استعمار بزرگترین نقض حقوق بشر در تاریخ است که در آمریکای لاتین، آسیا و کشورهای اسلامی آفریقا و خاورمیانه دیده می شود و ردپایی از آن دیده می شود. فرانسه همچنین در جریان انقلاب الجزایر میلیون ها نفر را در الجزایر کشت. ایران در زمان جنگ جهانی اول و دوم تحت ظلم متفقین قرار گرفت و در تاریخ معاصر ایران قحطی بزرگی پس از اشغال ایران وجود دارد که در آن میلیون ها ایرانی بر اثر قحطی مصنوعی ایجاد شده توسط متفقین و انگلیس جان خود را از دست می دهند. و ایران در بحران.

وی ادامه داد: شواهد تاریخی بسیاری را می توان به عنوان نمونه ذکر کرد. در جنگ ایران و عراق، صدام حسین با حمایت مدعیان حقوق بشر (انگلیسی-فرانسوی-آمریکایی)؛ او از بمب های شیمیایی علیه مسلمانان عراق و ایران در حلبچه و دیگر شهرهای ایران استفاده می کند که این بزرگترین نقض حقوق بشر است. این در حالی بود که سازمان های بین المللی مدعی دفاع از حقوق بشر فقط به فکر منافع خود بودند و صدای مردم مظلوم ایران را نمی شنیدند.

این پژوهشگر سیاسی در استان هرمزگان گفت: ادعای غربی ها بر حقوق بشر; این یک حرف دروغ است، حرفی است که در کتاب نوشته شده است، اما در عمل حقوق بشر را رعایت نمی کنند و فقط به فکر منافع اقتصادی خود هستند. امروز جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی از قربانیان تروریسم و ​​نقض حقوق بشر توسط غربی ها هستند.

امینی افزود: تحریم های حقوق بشری از جمله دارو، فناوری، واکسن، تحقیقات و فناوری که در دهه های اخیر از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی اعمال شده، مصداق بارز بزرگترین نقض حقوق بشر در تاریخ است. جوامع اروپایی و غربی و نیز مدعیان حقوق بشر و دموکراسی باید این را ببینند و در سراسر جهان اعلام کنند، اما امروز متأسفانه نقش رسانه ها به ویژه در رسانه های غربی تنها بازتابی از منافع سازمان های بزرگ بین المللی امروز به جای رعایت حقوق بشر و هشدار و جفای حقوق بشر، متاسفانه از منافع قدرت های بزرگ و استکبار و استعمار دفاع می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید