فرار مالیاتی عجیب در خوزستان!

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: فرار مالیاتی در پوشش صندوق قرض الحسنه در استان کشف و حکم لازم برای متخلفان از سوی این اداره کل صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

علی سهری روز سه شنبه در گفت و گو با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز تخلفات و قانون گریزی در همه جوامع با فرهنگ ها و باورهای مختلف نمود پیدا کرده و در همه ارکان جامعه مشهود است.

وی گفت: برخی اصناف با روی آوردن به جایگزینی استفاده از دستگاه های کارت خوان سیار مرتبط با پرونده های صندوق های قرض الحسنه و تمرکز فعالیت های مالی خود در آنها، سعی در پنهان کردن میزان درآمد و فرار مالیاتی دارند.

سهری افزود: با تلاش ماموران مالیاتی استان و بررسی سیستم های مالیاتی و در اجرای ماده 181 قانون مالیات های مستقیم، محل فعالیت صندوق قرض الحسنه در یکی از شهرستان ها شناسایی شد. از خوزستان

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان افزود: برای نظارت بر اجرای قوانین و مقررات مالیاتی، اوراق و اسناد مودی بررسی و مشخص شد تعدادی از اصناف برای مخفی کردن فروش خود در این صندوق حساب باز کرده و از خوانندگان کارت دریافت کرده اند. از این صندوق انجام دادند

سهری ادامه داد: با این ترفند حساب های بانکی آنها درگیر تراکنش های مالی نمی شود و درآمد کسب و کار آنها پنهان می ماند و مالیاتی از آنها دریافت نمی شود.

وی گفت: در بازرسی از صندوق قرض الحسنه مذکور 346 وام گیرنده با گردش مالی 9500 میلیارد ریال شناسایی شدند.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان بیان کرد: مبلغ مالیات و جرایم یک هزار و 92 میلیارد ریال (شامل مالیات عملکرد، ارزش افزوده و جرایم مربوطه) در مرحله رسیدگی و صدور گواهی برای مودیان است.



آیا این خبر مفید بود؟