مجموعه مستند شبکه ای از خیرین مدرسه ساز

ساعت: 14:59
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923504

مجموعه مستند تلویزیونی «آفرینندگان بشریت» در 10 قسمت به منظور فرهنگ سازی خیریه و بررسی زندگی خیرین مدرسه ساز از شبکه مستند سیما با همکاری خیرین مدارس شهر تهران و مشارکت اداره کل آموزش و پرورش تولید شد. تهران.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، مجموعه مستند تلویزیونی «انسان سازان» به منظور فرهنگ سازی در امور خیریه و تحلیل زندگی خیرین مدرسه ساز در شبکه مستند سیما با همکاری خیرین مدارس شهر تهران و مشارکت اداره کل آموزش و پرورش تهران در 10 قسمت.

این مجموعه که برگرفته از زندگی مرحوم حاج آقا پشتی چیذری، حاج اکبر ابراهیمی اهیمی، دکتر ناصر خوخلی، دکتر گل نراگی، مهندس رازفر، برادران عبدالحمید و محمدتقی معتمدیان، حاج حسین حیدری، نعمت بنی آدم، نادره است. قریشی و دکتر عزرا هزائی 20 بهمن ماه از ساعت 9 الی 12 با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس جمهور و اعضای مدرسه در کشور افتتاح می شود. جامعه خیرین، دیگر مسئولان و مجریان در سالن مولانایی مرکز همایش های صدا و سیما.

مستند زندگی دکتر رضا گل نراقی خیر مدرسه ساز از مجموعه مستند سازندگان انسان است که با حضور وزیر آموزش و پرورش در جشنواره عمار به نمایش درآمد.

رضا گل نراگی در روزهای آغازین جنگ تحمیلی با بالاترین سطح علمی در آمریکا تمام رفاه خود را رها کرد و به نام عشق به کشور برای خدمت به هموطنان به ایران بازگشت.

وی که یکی از پیشگامان و پایه گذاران کاربرد علم ایمپلنت دندان در کشور است، در کنار آموزش این تخصص به دانشجویان رشته دندانپزشکی، تمامی سود مالی حاصل از کار خود را وقف ساخت مدرسه برای مناطق نیازمند کرده است.
وزیر آموزش و پرورش پس از تماشای این مستند، با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ زیبای مدرسه سازی، مستند انسان سازان را نمونه ای چشمگیر با ارزش های هنری و اخلاقی ویژه خواند و افزود: آثاری از این دست می تواند باعث آگاهی و ایجاد فضای مجازی شود. تمایل بسیاری از مردم برای حمایت از ساختمان مدرسه.

بخشی از روایت این فیلم را اساتیدی چون شهرام ناظری، استاد احمدرضا بهرمند، ایرج حسابی فرزند استاد حسابی و استاد فرشاد یکتا روایت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید