اعلام آمادگی خیرین ایلام برای شرکت در انجمن خیرین میراث‌فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از اعلام آمادگی خیرین استان برای شرکت در انجمن خیرین میراث‌فرهنگی خبر داد.


به گزارش

خبرگزاری موج

ایلام

، فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه انجمن خیرین میراث‌فرهنگی به درخواست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و موافقت وزارت کشور تشکیل شده و یک نهاد خیریه نیکوکاری و غیردولتی است، با هماهنگی‌های به‌عمل آمده خوشبختانه خیرین استان برای حفاظت از آثار و بناهای تاریخی و همچنین شرکت دراین انجمن اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: بناهای تاریخی به عنوان میراث ارزشمند گذشته می‌توانند موجب جذب گردشگران و رونق اقتصادی شود که تشکیل انجمن خیرین گامی مثبت در راستای تحقق این امر است.  

شریفی افزود: یکی از اولویت‌های میراث‌فرهنگی ایلام حفاظت از آثار و بناهای تاریخی میراث فرهنگی است و حفظ آثار ثبت شده هم یکی از اقدامات لازمی است که باید انجام شود.

وی ادامه داد: شناسنامه هر کشوری آثار باستانی و میراث فرهنگی آن است، آثار باستانی است که قدمت، تاریخچه و تمدن هر سرزمینی را مشخص می کند، پس حفاظت و حراست از آنها امری ضروری است و نسلهای مختلف نیز چون پیشینیان باید از این میراث اجدادی پاسداری کنند.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید