محدودیت اینترنت برای کودکان توسط خانواده انجام شود/ با فرض بچه بودن همه مردم کشور مشکل ساز است/ قطع های مکرر اینترنت نشان از بی کفایتی وزارت ارتباطات دارد.

محدودیت اینترنت برای کودکان توسط خانواده انجام شود/ با فرض بچه بودن همه مردم کشور مشکل ساز است/ قطع های مکرر اینترنت نشان از بی کفایتی وزارت ارتباطات دارد.

روز جدید احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس در واکنش به قطعی و قطعی گسترده اینترنت در ایران می گوید از جمله نمونه هایی که در بخش های مختلف آسیب قابل توجهی به مردم وارد کرده است، خرابی های اینترنت است که در سال های اخیر تجربه کرده ایم. چند روز تکرار این پرونده نشان می دهد که علیرغم حساسیت عمومی نسبت به این موضوع، وزارت ارتباطات در انجام وظیفه قانونی و ذاتی خود کوتاهی کرده است.

نماینده تبریز در مجلس در واکنش به قطعی ها و قطعی های گسترده اینترنت در ایران می گوید: از جمله نمونه هایی که در بخش های مختلف آسیب قابل توجهی به مردم وارد کرده، خرابی های اینترنتی است که در چند روز اخیر شاهد آن بوده ایم. . تکرار این پرونده نشان می دهد که علیرغم حساسیت عمومی نسبت به این موضوع، وزارت ارتباطات در انجام وظیفه قانونی و ذاتی خود کوتاهی کرده است.

اعتراض به سرعت اینترنت و قطعی کاربران شبکه های اجتماعی به یک امر روزمره تبدیل شده است. بر اساس داده های سامانه رادار ابر آروان در سال 1400 مردم ایران حدود 5 ساعت با قطعی کامل اینترنت و بیش از 4 هزار ساعت قطعی مواجه شدند.

احمد علیرضا بیگی در گفت وگو با خبرنگار انتق در مورد ارائه وزیر ارتباطات و واکنش مجلس به آن گفت: لازمه نظارت مجلس، حقوقی است که از سوی مردم تضییع می شود و وظایفی که بر عهده قوه مجریه است و ایشان بر عهده ایشان است. نمی تواند یا نمی تواند آن را در دستور کار قرار دهد و دلیل آن را بپرسد. یعنی قوه مجریه باید بداند که نمایندگان مردم وظیفه دارند از طرف مردم کار قوه مجریه را کنترل کنند. از سوی دیگر باید به مردم اطلاع داده شود که نمایندگان آنها برای احقاق حقوق آنها تلاش می کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: از جمله نمونه هایی که در بخش های مختلف آسیب های قابل توجهی به مردم وارد کرد، به دلیل ارتباطات زیادی که کسب و کارهای مختلف با اینترنت دارند، اینها شکست هایی است که در چند روز اخیر تجربه کردیم. هرچند وزارت ارتباطات میزان خسارت را مشخص کرده است اما سهم کاربران باید مشخص شود و تکرار نشود. تکرار این پرونده نشان می دهد که علیرغم حساسیت عمومی نسبت به این موضوع، وزارت ارتباطات در انجام وظیفه قانونی و ذاتی خود کوتاهی کرده است.

علیرضا بیگی همچنین درباره فعال کردن گزینه جستجوی ایمن برای کاربران ایرانی در موتورهای جستجو گفت: این نیز سلب حقوق مردم است. یکی از برنامه هایی که وی در مجلس اعلام کرد اینترنت کودکان است. دسترسی کودکان باید با تصمیم خانواده محدود شود و خانواده باید توانمند شود، اما اینکه همه مردم کشور را کودک فرض کنیم مشکل است.

دیدگاهتان را بنویسید