مدرسه مکانی برای رشد و شکوفایی نسل‌های آینده‌ساز کشور است

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه معلمان زیرساخت های سربلندی کشور را می سازند، گفت: در صورت ارتقای جایگاه و جایگاه معلم در جامعه، همه افراد جامعه که دانش آموزان بخشی از آن هستند به جایگاه بالاتری دست خواهند یافت. .

صحرج ادامه داد: امروز آموزش و پرورش با درایت رهبر معظم انقلاب به اولین معضل کشور تبدیل شده است و همه باید به این موضوع توجه جدی داشته باشیم.

وی از مدرسه به عنوان مکانی برای رشد و شکوفایی نسل های آینده کشور یاد کرد و گفت: اگر مکان های تعلیم و تربیت دانش آموزان به سمت شکوفایی و رشد حرکت کند قطعا آینده دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور شکوفا خواهد شد. .

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش بیش از 44 درصد بودجه دولت را به خود اختصاص داده است به همین دلیل نگاه دولت به این وزارتخانه با جامعه آماری بالای معلمان، فرهنگیان و دانش آموزان شاغل در مدارس است.

و ادامه داد: اگر آموزش و پرورش به سمت فعالیت ها و آموزش های مهم خود در حوزه تعلیم و تربیت برود، همه فعالیت ها در کشور به این سمت خواهد رفت.

صحرایی در ادامه به فعالیت های انجمن محاکر اشاره کرد و گفت: امروز انجمن محاکر از تربیت کنندگان انجمن محاکر تجلیل می کند.

آموزش نه تنها در اولویت است، بلکه باید «اولویت» باشد.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با اشاره به اینکه هیچ افتخاری بالاتر از معلم نیست، گفت: معلم کار انبیا را انجام می دهد. معلم نادانی دانش آموز را به دانش و آگاهی تبدیل می کند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش نه تنها در اولویت است، بلکه باید دارای «اولویت» باشد، تصریح کرد: برای تحقق این علم سه شرط لازم است. اولاً اولویت هر سربازی باید تحصیل باشد. برخی می گویند وزارت فقط هزینه می کند و خرج می کند، این به دلیل سوء تفاهم است زیرا بیشترین سرمایه گذاری و تولید سرمایه در آموزش و پرورش است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تصویب نقشه راه تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: برای اولین بار وزیر آموزش و پرورش وقت گذاشت تا نقشه راه تحول بنیادین آموزش و پرورش را تصویب کند. شورای عالی انقلاب فرهنگی