مردم حق انقلاب، اسلام و امام راحل را ادا کرده‌اند

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: در 28 دی ماه 1356 با انتشار مطالب توهین آمیز علیه امام خمینی (ره) در روزنامه، تعدادی از علما و مراجع قم در سخنانی از امام (ره) حمایت کردند. سلام الله علیه) و اهانت را محکوم کردند و به ایشان متوسل شدند که با اولین واکنش ها در شهر قم تظاهرات آغاز شد و در نتیجه بسیاری از طلاب و مردم قم شهید یا مجروح شدند.

رئیس دادگاه عالی وی افزود: قیام 28 دی 1356 را باید نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست زیرا پس از آن امواج انقلاب شدت گرفت و با برگزاری متوالی مراسم اربعین در نقاط مختلف ایران، دامنه انقلاب گسترش یافت و در نهایت منجر به سرنگونی رژیم پهلوی منچوس شد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: انقلاب اسلامی بیش از 4 دهه است که تحولات بسیاری را پشت سر گذاشته است و ملت ایران سرمایه های هنگفتی را به پای اسلام و خانواده بزرگوار انقلاب اسلامی اختصاص داده است، مردم به آن جامه عمل پوشانده اند. حق انقلاب، اسلام و امام راحل. امروز ما ولی امر این عزیزان هستیم.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به سفر اخیر خود به استان کرمان و دیدار با خانواده های مجروح و شهید حادثه تروریستی گلزار گفت: از زمانی که به استان کرمان آمدم هر لحظه برایم با غم و اندوه می گذرد. این حادثه جنایتکارانه بسیار دلخراش بود و دل هر آزاده ای را به درد می آورد.

وی ادامه داد: خانواده شهدا; آنها با وجود از دست دادن تعدادی از عزیزانشان در این حمله تروریستی، استوار و محکم در دفاع از ارزش های انقلاب، اسلام و ولایت فقیه ایستادند، من نشنیدم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه همه ما در قبال این افراد مسئولیم، ادامه داد: مردم همیشه در صحنه اقتدار، استقامت و شکوه روزافزون جمهوری اسلامی و وجود چنین مردمی در ردیف اول قرار دارند. این میزان عشق و صفا به انقلاب بر عهده ماست. کار را در برابر آنها سخت تر می کند.

رئیس کل دادگستری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند خدمت به مردم را هدیه خداوند بدانید، هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست. پس هرکس در این نظام مسئولیت دارد و به رهبر فرزانه و فرزانه انقلاب دستور می دهد باید خالصانه و با خدمت صادقانه و بدون توجه به حاشیه ها به مردم و انقلاب احترام بگذارد.