مسئولان برای مسکن و اشتغال جوانان تلاش کنند تا زمینه ازدواج فراهم شود

به گزارش خبرگزاری موج فارس

آیت الله لطف الله دیکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام کردند. همه باید برای جهش تولید آنچه در چنته دارند داشته باشند.» آن را به میدان بیاورید و نگویید که بعداً به آن فکر می کنیم، زیرا خیلی دیر شده است.

وی گفت: درخواست رئیس جمهور مبنی بر تبعیت از ولی و رهبر ملت کاری است که مدیران برای جهش تولید انجام دادند. این بخش باید توسط مدیران بخش اقتصادی به طور جدی پیگیری شود. مدیران بانک ها در این شرایط جهش تولید چه می خواهند بکنند؟ و سایر افسران و مدیران مربوطه.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به جنگ فرهنگی خاطرنشان کرد: ما در جنگ فرهنگی نابرابر با دشمن هستیم، مانند جنگ نظامی که نابرابر بود و دشمنان ابزار داشتند و ما نداشتیم. امروز جنگ فرهنگی هم همینطور است. سازي كه در اختيار دشمن است و شبانه روز مطالب ضد اخلاقي و ضد ارزشي را در ذهن جوانان ما مي ريزد، ما چه ابزاري پيش او داريم؟ ابزار ما کم است، اما چگونه برنده شویم؟ با توکل به خدا و اطاعت از ولیّ خود که سند پیروزی در دستان من و شماست، به شرط آنکه مطیع باشیم.

آیت الله دایکام درباره یکی از اقدامات مهم دهه کرامت گفت: از نظر علمی حرکت ارزنده ای انجام شد و این سند توسط چهار هزار نفر بررسی شد و مصاحبه های عمیق با اهل فضیلت، علم و دانش انجام شد. اساتید دانشگاه، نخبگان و فرهیختگان تدوین شد.

وی در خصوص هدف این سند راهبردی گفت: این سند به معنای توسعه حرم و ایجاد سال جدید نیست، بلکه در این افق، شیراز باید همچون گذشته نماد تمدن اسلامی باشد.

دایکام افزود: چشم انداز ما برای شهر و استانمان این است که پیشرفت و رمز دستیابی به این پیشرفت در این سند مشخص شده است و موضوع پیشرفت در همه ابعاد است تا زائران بتوانند ارزش های اخلاقی و انسانیت را از همین امروز با خود همراه کنند. شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و شهری پیشرفته در تمام آفاق جهان.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: پس از بیان آرمان ها، تدوین سند و نقشه راه برای رسیدن به این اهداف، مطالعات گسترده و کارهای علمی ارزنده ای انجام شد.

وی افزود: شهرداری، شورای شهر، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سایر نهادها پس از آن باید این اهداف را در توسعه شهری مدنظر قرار دهند و آنچه در سند راهبردی آمده در مفاد آن در برنامه ها لحاظ شود.

وی افزود: پس از آن باید سازوکار اجرایی و برنامه عملیاتی برای تحقق اهداف سند تدوین شود. مدیران باید سر کار باشند و همه مردم بر آنها مسلط باشند.

امام جمعه شیراز گفت: همانطور که جهش تولید با مشارکت مردم اتفاق می افتد، پیشرفت در این زمینه نیز با مشارکت مردم اتفاق می افتد. بنابراین مردم سند را مطالعه کنند و بر اجرای آن توسط نهادها نظارت کنند.

وی یادآور شد: اکثر مردم شیراز ایمان عمیقی به دین و دلبستگی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) دارند و باید با همین ایمان پشت این سند بایستند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: یکی از مسائلی که باعث نگرانی رهبری شده بحث جمعیت است و برای رفع این دغدغه باید به حوزه ازدواج و فرزندآوری در جامعه رسیدگی شود.

وی ادامه داد: مسئولان باید برای تامین مسکن و اشتغال جوانان تلاش کنند تا زمینه ازدواج، فرزندآوری و ایجاد نسلی قدرتمند برای حمل پرچم ولی عصر(عج) و اهل بیت(ع) فراهم شود.

دایکام گفت: سه شنبه اول خرداد، روز بزرگداشت یکی از افتخارات بزرگ جهان اسلام و افتخار شیرازی ملاصدرای شیرازی است.

وی یادآور شد: همانطور که علامه طباطبایی در مقدمه فلسفه ملاصدرا بیان کرده است، برخی از خطبه های امیرالمؤمنین (ع) هزار سال به زبان محدثان می چرخید و هیچ کس نتوانست آن را تفسیر کند تا اینکه ملاصدرا موفق به رمزگشایی از این خطبه های توحیدی شد. هدایت بشریت به نهج البلاغه بر سر سفره نشست.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: دوشنبه آینده یازدهم ذی القعده میلاد امام رضا (ع) ولی ایران نعمت ایران است، هر چه ایران دارد از برکت او و اهل سوم است. حرم اهل بیت نیز با برپایی ضیافت در این حرم به امام هشتم احترام می گذارد.

در پایان به حدیثی از امام رضا (علیه السلام) اشاره کرد: هیچ کس مؤمن نیست مگر اینکه دارای سه خصلت باشد: داشتن صفت الهی رازداری، سازگاری با مردم و صبر.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه هیچکس بی گناه نیست، تصریح کرد: به راحتی با آبروی مردم به ویژه در فضای مجازی بازی می شود و این گناه سبک محسوب می شود.

آیت الله دایکام گفت: لازم است پلیس و پلیس فتا در این زمینه با جدیت وارد عمل شوند و در صورت وجود مشکل، قاضی نیز با آن برخورد کند.

وی با تاکید بر سازگاری مردم با یکدیگر و صبر، گفت: سختی ها و مشکلات پیش خواهد آمد، اما باید با آن ها صبور باشیم و دشمن خوشبختی نشویم، صبورانه بر ارزش ها بایستیم تا بتوانیم سربلند باشیم. در این دنیا و آخرت

امام جمعه شیراز با اشاره به جنگ نابرابر فرهنگی دشمن با ایران اسلامی و ارائه مطالب ضد اخلاقی و ارزشی در اذهان جوانان و نوجوانان با ابزارهای فراوان گفت: رمز پیروزی در این جنگ نابرابر پذیرش ولایت از سوی مردم است. حاکم و توکل بر خدا