نماینده ارتش: سامانه باور 373 ایران با اس 400 روسیه برابری می کند

نماینده ارتش: سامانه باور 373 ایران با اس 400 روسیه برابری می کند

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به قدرت دفاعی ایران اسلامی گفت: ما چندین سامانه پدافندی داریم که کاملاً بومی هستند به عنوان مثال سامانه باور 373 برابر با اس 400 روسی است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به قدرت دفاعی ایران اسلامی گفت: سامانه های پدافندی زیادی داریم که کاملاً بومی هستند به عنوان مثال سامانه باور 373 برابر با اس 400 روسی است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری جامع ارتش و بنیاد ملی نخبگان که در محل این بنیاد برگزار شد، گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 باخمن امسال بسیار پرمعنا و بسیار مؤثر بود.» بنابراین از همه مردم برای ایجاد این حماسه و حمایت همه جانبه مردم از انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی می کنم.

امیر سیاری در ادامه به استفاده ارتش از ظرفیت نخبگان کشورمان در تولید تجهیزات دفاعی اشاره کرد و گفت: زمانی که ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد عرصه دفاع مقدس شد از تجهیزات کافی برخوردار بود اما به مرور زمان به دلیل تحریم ها و چون این تجهیزات و اسلحه و مهمات و همه امکاناتی که در اختیار داشت در هشت سال دفاع مقدس تمام شد، پس با کمبود و کسری مواجه شد.

وی افزود: اما همت و از خودگذشتگی فراوان کارکنان ارتش و دستور فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تشکیل جهاد خودکفایی در نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران موجب حرکت در جهت ساخت و ساز، تا نواقصی که در زمینه تولید سلاح و مهمات وجود دارد، برطرف شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: برنامه ریزی شد و این دستور بسیار آگاهانه انجام شد که این بار از این لحظه برکات زیادی به همراه داشت و می توانیم مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنیم و تجهیزات را آماده کار کنیم.

وی گفت: امروز با توجه به پیشرفت علم و فناوری و نیاز به به روز رسانی تجهیزات، ما را بر آن داشته تا با همکاری همه عزیزانی که حتی خارج از جامعه ارتش وجود دارند، اقداماتی را برای به روز رسانی تجهیزات انجام دهیم.

وی توضیح داد: به عنوان مثال تصویری از ناوشکنی را می بینیم که متعلق به دوران قبل از انقلاب است اما در داخل آن تغییراتی ایجاد شده است، از جمله تجهیزات به کار رفته در داخل این ناوشکن مطابق با تکنولوژی روز است. این سوال در مورد تجهیزات دیگری مانند جت های جنگنده نیز صادق است، بنابراین با وجود اینکه هواپیماهای نسل اول در حال پرواز هستند، اما تجهیزات و امکاناتی که دارند می توانند در میدان جنگ حضور داشته باشند زیرا به فناوری پیشرفته مجهز هستند.

وی افزود: این موفقیت مرهون زحمات ستاد ارتش و پیوندهایی است که با پایگاه های دانش و دانشگاه هایی که تا اینجای کار ایجاد شده است. در واقع با این روند توانستیم به سمت نوسازی نیروی زمینی، پدافند هوایی، نیروی هوایی و نیروی دریایی برویم.

وی ادامه داد: در زمان جنگ در سامانه پدافند هوایی خود فقط سامانه موشکی زمین به هوای هاگ و تفنگ 23 میلی متری را داشتیم اما امروز در رزمایش هایی که انجام می دهیم واقعاً نمی دانیم از کدام سامانه پدافندی استفاده کنیم. چون سامانه های پدافندی زیادی داریم که کاملاً بومی هستند، مثلاً سامانه باور 373 برابر با اس 400 روسی است.

دیدگاهتان را بنویسید