هر شهید یک بیرق و چراغ فروزنده است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی در مراسم گرامیداشت 843 شهید نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در سالن همایش های بین المللی خاوران تبریز اظهار داشت: این یادواره و هزاران اثر شهید در اقصی نقاط کشور نمایان است و آنان از خود گذشتند. برای آسایش و امنیت انسان ها زندگی می کند تا به زندگی ابدی دست یابد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نامی جز نام شهدا نمی تواند چنین حلقه های باشکوهی ایجاد کند، افزود: شهدا با حضور در این محافل به مردم یادآوری می کنند که برای حفظ ارزش ها و آرمان های اسلام و نظام جان خود را فدا کردند. و حفظ این آرمان ها وظیفه تک تک افراد جامعه است.

وی گفت: نگهداری یادمان های شهدا و گرامیداشت آنها می تواند انگیزه ای برای تلاش مدیران و مسئولان اقشار مختلف جامعه برای رفع مشکلات مردم، نظام و انقلاب باشد و انگیزه ای برای خدمت رسانی نیروهای مسلح باشد. مردم و برخورد عاقلانه با آنها. و شاد کردن مردم را فراموش نکنید.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی با تاکید بر اینکه دشمن با تمام وجود در مقابل جبهه اسلام می ایستد، ادامه داد: اگر ما به معنای واقعی عزاداری کنیم همانطور که در دوران دفاع مقدس در برابر دشمن پیروز شدیم. جهان کفر را نیز در زمان حاضر شکست خواهیم داد و پرچم افتخار اسلام را بر فراز جهان فتح خواهیم کرد.

وی یادآور شد: یادواره های شهدا به ما یادآوری می کند که باید راه و رسم شهدا را طی کنیم و در مقابل هجمه دشمنان به ارزش های اسلام و نظام مانند حجاب اسلامی سکوت کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی جمهوری اسلامی ایران گفت: تمام وصیت نامه شهدا حاوی 2 نکته مهم است، اول اینکه از ما خواستند که از مرجعیت مشروع حمایت کنیم تا آسیبی به کشور وارد نشود و دوم دستور دادند. مادران و خواهرانشان حجاب را رعایت کنند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: در زمان حال هر چه عطر شهدا در جامعه بیشتر بپیچد، جامعه از تهدیدات و آسیب های دشمنان مصون می ماند.

سردار علی محمدی با بیان اینکه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیش از 14 هزار شهید و 20 هزار جانباز را برای پایداری نظام مقدس اسلامی تقدیم کرد، افزود: از این تعداد حدود 8 هزار شهید فرج در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به شهادت رسیدند. دوره دفاعی

وی گفت: بیش از پنج هزار شهید نیز در عرصه برقراری نظم و امنیت جان خود را فدا کرده اند تا آسایش و آرامش مردم را به ارمغان بیاورند و بسیاری از این افراد در راه مبارزه با شیطان به شهادت رسیده اند.

رئیس پلیس آذربایجان شرقی با بیان اینکه سهم آذربایجان شرقی از این شهدا 843 شهید، 1409 جانباز و 82 آزاده است، گفت: تاکنون ظرفیت شهدا در فرهنگ سازی در بالاترین سطح بوده و فرهنگ خودسازی. ایثار و شهادت همه جا جاری است. ما به موفقیت های بزرگی دست یافته ایم.

سردار محمدی با بیان اینکه دست خود را به سوی شهدا دراز می کنیم، گفت: ما مدیون شهدا و خانواده های آنان هستیم و باید قدردان آنها باشیم.

وی یادآور شد: راه شهدا و خون پاک آنان به همه ما انگیزه می دهد که با اقتدار و ایثار همواره نظام را از هجمه های دشمنان پاسداری کنیم و با بهره مندی از فرهنگ شهادت در برابر آنان ایستاده ایم.


آیا این خبر مفید بود؟