وضعیت دو ناشر بزرگ صنعت خودرو در بازار سرمایه بررسی می‌شود

رئیس سازمان بورس:

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از مطرح شدن موضوع «بررسی وضعیت دو ناشر بزرگ صنعت خودرو در بازار سرمایه» در جلسه اخیر شورای عالی بورس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در تشریح برخی از دستورات جلسه سه شنبه گذشته شورای عالی بورس بیان کرد: پس از ارائه گزارش وضعیت بازار، جزئیات تصاحب موفق شرکت صبا فولاد خلیج فارس به عنوان بزرگترین تصاحب سهم در فرابورس به اعضای شورا گزارش شد.

عشقی همچنین بیان کرد: از دیگر دستورات مهم جلسه شورا گزارش وضعیت و عملکرد شرکت های بزرگ خودروسازی در بازار اصلی بورس تهران بود که شرکت سهامی نیز گزارش کارشناسی خود را در این زمینه ارائه کرد.

وی افزود: اعضای شورا با عنایت به مشکلات و چالش‌های موجود در این صنعت که گاهاً مزمن می‌شود، به اتفاق آرا بر اتخاذ یکسری اقدامات اصلاحی عاجل برای برون‌رفت از این وضعیت تاکید کردند و در جلسات آتی شورای عالی تصمیم گرفته شد. شوراي بورس با حضور وزير صنعت و معادن و فعاليت موضوعات كارشناسي تكميلي بايد مطرح و تصميم مربوطه اتخاذ شود كه قطعاً بايد همراه و اقداماتي از سوي وزارت متبوع انجام شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: علاوه بر تجدید ارزیابی دارایی ها، اصلاح ساختار مالکیت این دو خودروساز و بازنگری در سیستم مدیریت دولتی در آنها، لزوم واگذاری سهام تودلی، انصراف. از سرمایه گذاری های غیرمرتبط و همچنین افزایش بهره وری و مدیریت هزینه از دیگر موارد در جلسه شورای عالی بورس مطرح شد.

وی همچنین بیان کرد: در ادامه جلسه ضمن تاکید بر اهمیت سهام عدالت، اقدامات انجام شده برای تسریع در برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی به رهبری دو استان زنجان و خراسان شمالی بر اساس مصوبه قبلی شورا تشریح شد. به اعضا که انتظار می رود موفقیت آمیز باشد.طبق برنامه ریزی های انجام شده در نیمه دوم بهمن ماه شاهد برگزاری این دو جلسه خواهیم بود.



آیا این خبر مفید بود؟