پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله رحمت بزرگی برای همه جهانیان است


ساعت: 19:33
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888269

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه وجود پیامبر اکرم(ص) موجب الطاف الهی برای همه پیامبران است گفت: همه انبیا رحمت هستند اما پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) رحمت بزرگی برای همه جهانیان و علما است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذر، آیت الله رضا رمضانی روز شنبه در مراسم روز هشتم محرم الحرام که در صحن بقعه خواهر امام رضا (ع) رشت برگزار شد، اظهار داشت: درود خداوند بر پیامبر اکرم (ص) است. ) برای او احترام خاصی قائل شوید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام با اشاره به اینکه همه انبیای الهی واسطه بین مردم و خداوند متعال هستند، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) واسطه بین بشر و خداوند در خیر و رضایت است. نیازهای ناشی از موقعیت روحی و اخلاقی او است.

وی با بیان اینکه وجود پیامبر(ص) وسیله الطاف الهی برای همه پیامبران بوده است خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم تنها به نام پیامبر(ص) سوگند یاد کرده است.

آیت الله رمضانی افزود: همه انبیا رحمت هستند اما پیامبر اکرم(ص) رحمت بزرگی برای همه جهانیان و علما است.

وی با تأکید بر تأثیر ارسال صلوات بسیار و فواید دنیوی و اخروی آن، افزود: یکی از فواید دنیوی ارسال صلوات در کنار هوشیاری این است که نیازهای انسان را برآورده می کند، اعمال ناشایست را تصفیه می کند و فقر را از بین می برد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: بهره مندی از شفاعت پیامبر اکرم(ص)، معادل تسبیح و تسبیح خداوند، کفاره و محو گناهان، بهره مندی از ثواب 72 شهید و… است. از آثار دنیوی سلام است.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از احادیث بر ارزش نعمت رسولان تاکید شده است، افزود: باید چیزی را به درگاه خداوند متعال تقدیم کرد، حسابگر، تا خداوند بهترین نعمت ها را در زندگی خود قرار دهد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه حضرت زهرا (سلام الله علیها) نزد خداوند از جایگاه و احترام خاصی برخوردار است، گفت: خاندان اهل بیت (علیهم السلام) همواره مظهر مهربانی، سخاوت و واسطه هستند. نعمت خداوند بر بندگان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید