۵۰ مصوبه مختلف مربوط به شهرستان ایذه درحال پیگیری است

استاندار خوزستان اعلام کرد؛

استاندار خوزستان گفت: 50 مصوبه در بخش های مختلف زیرساختی اعم از کشاورزی، صنعت، راه و آب مربوط به شهرستان ایذه در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

علی اکبر حسینی محراب روز یکشنبه در چهارمین جلسه پیگیری پروژه های شهرستان ایذه در استانداری خوزستان اظهار داشت: شورای برنامه ریزی خوزستان با سفر به شهرهای مختلف و بررسی طرح ها و مشکلات، مصوباتی را برای شهرها و پیگیری های انجام شده تصویب می کند. این مصوبات توسط تیم ویژه استانداری و توسط استانداران انجام شده است.

وی مهمترین مصوبه شهرستان ایذه را طرح انتقال آب به این شهرستان از سد کارون سه عنوان کرد و افزود: در این پروژه بزرگ، آب دریاچه سد کارون سه به شهرستان های استان منتقل می شود. ایذه، باغ ملک، هفتکل و رامهرمز برای مصارف کشاورزی و شرب.

حسینی مهراب با اشاره به اینکه این پروژه باید در سال های اخیر اجرا می شد افزود: با پیگیری های انجام شده پیمانکار این پروژه مشخص شده و مراحل نهایی پیمانکاری در حال انجام است.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه در راستای تحقق این پروژه، یک تونل به طول 4.5 کیلومتر و یک تونل دیگر به طول 800 متر ایجاد می شود، گفت: با اجرای این طرح بسیار مهم در حوزه کشاورزی در بخش های ایذه. و رامهرمز تبدیل رقم پایه مشخص می شود.

حسینی محراب با اشاره به طرح های بهداشتی و درمانی شهرستان ایذه ادامه داد: در این اداره کل مصوبات خوب زیادی از جمله انتقال مرکز دیالیز شهرستان به بیمارستان، تامین پزشک عمومی برای درمانگاه ها و افتتاحیه مورد نیاز است. ساختمان غربالگری سرطان این شهر

وی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان گفت: بخشی از اراضی تعیین شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تالاب ایذه است که مقرر شد از آسیب به طبیعت این شهرستان جلوگیری شود. چالش های این پروژه را با رعایت نکات اکولوژیکی شکل داده و حل کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به خوزستان اعتبارات خوبی برای ایذه در نظر گرفته شد و با تزریق این بودجه پروژه های این شهرستان پیشرفت بسیار بهتری خواهد داشت.

وی گفت: کارگروهی در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرستان ایذه تشکیل می شود تا اقدامات موثرتری در این بخش انجام شود.

حسینی محراب با اشاره به اینکه حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ایذه باید تقویت شود، اظهار داشت: برای جذب سرمایه گذار، رونق تولید و اشتغالزایی در شهرستان ایذه باید پروژه های جدید و جدید توسط مدیران و مسئولان ارائه شود.



آیا این خبر مفید بود؟