زریبار نماد و هویت فرهنگی مردم استان کردستان/ مشکلات مربوط به این دریاچه در حال پیگیری است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شیوا قاسمی پور در گفت و گو با کُردتودی، با اشاره به اهمیت دریاچه زریبار، آن را بخشی از نماد و هویت فرهنگی مردم کردستان و مریوان در گردشگری، تاریخی و… دانست. ادبیات فرهنگی گفت: در برنامه های ویژه این دوره چهار ساله باید با ارائه راهکارهای کاربردی به دریاچه زریبار توجه ویژه شود.

وی با اشاره به کاهش تعداد قطعات ماهی رهاسازی شده در دریاچه زریبار، خواستار افزایش میزان مناسب برای اکوسیستم دریاچه زریبار شد و افزود: با توجه به کاهش تعداد قطعات ماهی و بروز برخی بیماری ها، زیست شناسی آبزیان باعث کاهش 80 درصدی ماهیگیران شده است و این موضوع باید با بررسی همتایان در سال های آینده حل شود.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی از تمایل به جذب قایق های موتوری با اولویت قایق های برقی برای تعاونی های صیادی و وزارت محیط زیست خبر داد و گفت: خیر، این موضوع از سوی رئیس اداره محیط زیست پیگیری می شود. سازمان محیط زیست کشور

قاسمی پور خواستار رفع مشکل بیمه تعاونی ها، افزایش گشت ها و نظارت بر حفاظت زریبار، از افتتاح تورهای صیادی غیرمجاز، تامین اعتبار برای راه اندازی اداره تعاون و ارائه تسهیلات به تعاونی ها شد و ادامه داد: تاکنون انجام شده است. برای دهه ها انباشته شده است، در حالی که به معنای واقعی کلمه می تواند توسط مدیران استانی و شهرستانی تصمیم گیری شود.

وی یادآور شد: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری طرح بزرگ تخصیص اعتبارات ملی دریاچه زریبار را اجرایی کنیم تا در آینده مریوانی ها واقعاً نتیجه این جلسات و پیگیری ها و وضعیت زریبار را احساس کنند. به روزهای شادی که همه مردم به یاد دارند.» بیایید آن را پس بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید