آبرسانی به 5 روستای سرخس با شعار مردم، توسط مردم و برای مردم حقیقتی است پنهان.


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883315

فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی از شهرستان سرحس اعلام کرد;

فتوحی گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و تنش آبی در شهرستان سرخس، 5 روستا به عنوان اولویت آبرسانی انتخاب شده و آبرسانی به این روستاها توسط سپاه در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح امروز، حسن فتوحی فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی شهرستان سرخس در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه سرخس اظهار داشت: مردم به عنوان سرمایه های این نظام همواره کلید خورده و هستند. نقش مهمی در همه امور دارد و این بر کسی پوشیده نیست و دشمنان سعی می کردند به طرق مختلف به ما حمله کنند و حرکت انقلاب ما را متوقف یا کند کنند. گاهی با تحمیل جنگ به ما شکست می‌خوردند و گاهی با تحریم‌ها و تخریب‌ها و شورش‌های مختلفی که در فضای واقعی و مجازی دارند.

فرمانده محور عملیات سرخس شهید برونسی افزود: ایجاد یأس و یاس در مردم و ناکارآمد نشان دادن دولت و نظام از شگردهای دشمنان در فضای مجازی است و شبانه روز تلاش می کنند تا اعتماد مردم به نظام را کاهش دهند. در جاهایی که ما نقاط ضعف داشته ایم یا در تبیین کوتاهی کرده ایم، دشمن به این مقتضا نزدیک شده است و بالعکس در جاهایی که اقدامات و نقاط ضعف و قوت خود را توضیح داده ایم، موفق بوده ایم و دشمن شکست خورده است.

وی تصریح کرد: جهاد تبیین رسالتی است که حضرت آقا فرمودند همه ما وظیفه داریم در این زمینه اقدامات خود را بیان کنیم و خدمات نظام را به مردم اطلاع دهیم.

فتوحی با تاکید بر اینکه ماموریت اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: در 8 سال جنگ تحمیلی و پس از آن در عرصه ها و مناطق مختلف مردم شاهد این تلاش سپاه بوده اند. سپاه و شعار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مردم است. این یک حقیقت اجتناب ناپذیر با مردم و در مورد مردم است.

فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی از شهرستان سرحس تصریح کرد: در این منطقه شمال شرق در ناامنی های دهه 70 و 80 سپاه با تمام توان وارد میدان شد و ارتش مردمی نیز از پایگاه پنج نصر وارد میدان شد. و تیپ ویژه «شهدا» از ادامه ناامنی در مرز جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: یکی از ماموریت های سپاه برای حفظ و تقویت امنیت انجام فعالیت های امدادی و محرومیت زدایی در قالب قرارگاه امام حسن مطبی(ع) خراسان رضوی به نیروی زمینی از طریق سامان الائمه(ع) و قرارگاه شهید است. قاجاریان و در شهرستان سرحس از طریق محور عملیاتی شهید برناسی انجام می شود.

فتوحی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی ها و تنش آبی اخیر در شهرستان سرخس، برخی روستاها به عنوان اولویت محرومیت زدایی انتخاب شدند و در این راستا پروژه آبرسانی 5 روستای شهرستان سرخس بر عهده سپاه است.

فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی سرحس ادامه داد: سال گذشته روستاهای چکودر، شورلک و قلاته عوض دارای تنش آبی بودند. با پیگیری های سپاه با همکاری مسئولین شهرستان، کار آبرسانی 5 روستا در حال پیگیری و انجام است.

وی افزود: در 30 فروردین 1401 کار آبرسانی روستای چکودر توسط تیپ 21 زرهی امام رضا (علیه السلام) نیروی زمینی سپاه انجام شد. طول خط لوله آب 4600 متر است. 70 درصد این پروژه پیشرفت فیزیکی دارد. کمتر از 40 روز دیگر آب شرب به روستا می رسد و تکمیل این پروژه با ایجاد 5 دریاچه و مخزن انجام می شود. 1600 متر از مسیر این پروژه خط لوله و همچنین کل مسیر برای دسترسی انسان تسطیح شده است.

فتوحی گفت: پروژه دیگر مشکلات آب گلزار کلاته است که مربوط به افت فشار است. 1700 متر خط لوله از روستا تا سد انجام شده و پروژه نیاز به حوض و مخزن دارد که در حال انجام است. این پروژه تا 15 روز دیگر تکمیل می شود.

فرمانده عملیات محور شهید برونسی از شهرستان سرحس با اشاره به پروژه شوراب علیا و سفلی گفت: کل مسیر انتقال این پروژه 12 کیلومتر است؛ در حال حاضر در این پروژه 12 کیلومتر است. انتقال و انشعاب داخل روستا، حفر کانال به طول 4 کیلومتر، لوله گذاری 2200 متر، ایجاد 3 آب انبار، ایجاد 3 اتاق پمپاژ و 19 حوض از جمله فعالیت هایی است که در این پروژه انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه آبرسانی روستاهای شورلک و بزنگان نیز اظهار کرد: کل مسیر انتقال آب روستای شورلک به طول 500 متر در مسیری کوهستانی و صعب العبور است؛ در حالی که این پروژه در حال انجام است. پیشرفت فیزیکی این پروژه نیز 100 درصد است و خط چاه موجود تا مخزن در مدت سه روز به پایان رسید.

فتوحی خاطرنشان کرد: در پروژه بزنگان راه دسترسی روستا به محل حفاری چاه که حدود 3 کیلومتر فاصله دارد به اتمام رسید و نصب دستگاه حفاری در مدت یک هفته انجام شد.

فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی از شهرستان سرخس از دیگر اقدامات بشردوستانه محور عملیاتی شهید برونسی در یک سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: اهدای 140 سری جهیزیه با مشارکت خیرین و گروه های جهادی و هدایت و حمایت جمعه شهرستان. امام جماعت، پخت و توزیع 35 هزار غذای گرم توزیع 7500 بسته معیشتی، اهدای 1700 بسته لوازم التحریر با مشارکت قرارگاه جهاد قرآن و عترت و گازگرفتگی 21 منزل جامعه هدف از اقدامات انسان دوستانه شهید برونسی در یک سال گذشته

وی در پایان تاکید کرد: انشالله اقدامات کمک های مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرستان سرخس ادامه خواهد داشت و قطعا سپاه با مردم و دولت برای رفع مشکلات امنیتی و محرومیت زدایی این شهرستان تلاش می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید