آتش ابهامات و شبهات در رسیدگی به اسناد مالی فدراسیون فوتبال / دلیل انتخاب یکی از همکاران سابق به عضویت هیئت حسابرسی چیست؟!


ساعت: 10:14
تاریخ انتشار: 1401/02/13
کد خبر: 1836210

انتخاب یکی از همکاران سابق به عضویت هیات مدیره فدراسیون فوتبال برای ممیزی اسناد مالی این موسسه آتش ابهام و تردید را برانگیخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ در حالی که فدراسیون فوتبال کمتر از 7 ماه فرصت دارد تا تیم ملی را برای حضور شایسته در جام جهانی 2022 قطر آماده کند و فرصتی تا جلسه مهم 19 خرداد باقی نمانده است، آتش اعضای هیئت مدیره همچنان شعله ور است و دود همچنان می سوزد. چشم تیم های ملی رفته است.

در حالی که کاپیتان تیم ملی فوتبال در مصاحبه ای از بلاتکلیفی فعلی و وضعیت تعلیق فدراسیون فوتبال انتقاد کرد و شرایط تیم فوتبال امید چندان مساعد نیست، وزیر ورزش و جوانان رسماً به بررسی شرایط ایجاد شده و پرداختی پرداخت. توسط اعضای هیئت ملی فوتبال از تعیین سمت رسمی نماینده هیئت دولت در ورزش.

با وجود این شرایط به نظر می رسد چند تن از اعضای هیئت مدیره به فکر بیرون آوردن شاه ماهی از این آب گل آلود هستند و منافع ملی و حتی قوانین برایشان کمترین اهمیتی ندارد. در یکی از این موارد باید به یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بپردازیم که این روزها توییت بسیار خوبی را منتشر کرد.

این عضو هیئت مدیره که تیم های فوتبال و والیبالش در باشگاه متمول و بلندپایه سایپا سقوط کرده و به دسته های پایین سقوط کرده است، این روزها مدعی است که پس از کاندیداتوری از سوی فدراسیون فوتبال با تهدید و محدودیت مواجه شده است. ابهامات زیادی وجود خواهد داشت.

مهرداد سراج درباره حسابداری اسناد مالی فدراسیون فوتبال گفت: بر اساس مصوبه جلسه نهم آذرماه 1395 موسسه حسابداری مخفی با رای اکثریت اعضا به عنوان حسابدار مستقل فدراسیون انتخاب شد. به یاد داشته باشید که صورت های مالی قبل از ارائه گزارش توسط حسابدار مستقل به تصویب 64 نفر از اعضای مجمع رسیده است!

بر اساس قوانین جاری، مرجع رسمی رسیدگی به صورت های مالی فدراسیون فوتبال همان نهادی است که زیر نظر سازمان حسابرسی کل کشور فعالیت می کند. بنابراین هر گزارشی که در این روزهای پرتلاطم به کمیته اخلاق ارائه می شود باید مستندات آن نهاد رسمی یا سازمان بازرسی کل کشور که نهادهای رسمی مستقل هستند باشد.

اما سوال از اینجا شروع می شود. وقتی تردیدهای جدی در مورد استقلال حسابدار FF و حضور او در این پست بسیار خطرناک وجود دارد، این موضوع مبهم شده است. وجود برخی ارتباطات بین این حسابدار و یکی از اعضای هیئت مدیره، نگرانی ها در مورد دور شدن فوتبال از محور فساد و عدالت را تشدید کرده است.

به عنوان یک حسابدار آزاد این روزها اسناد مالی فدراسیون فوتبال را بررسی می کند. دقیقاً در همان دوره ای که مهرداد سراج نیز نقش مشاور و مدیرکل ریاست جمهوری سعیدلو را بر عهده داشت.

این سوال تردیدهایی را در مورد صحت فرآیند بررسی صورت های مالی و اعتبارات خزانه داری ایجاد کرد. از قضا اسناد بسیاری له یا علیه برخی از اعضای فعلی یا سابق فدراسیون در همین مدت کوتاه به بیرون درز پیدا کرده است که خود جای تعجب دارد و احتمال برخی تعاملات غیررسمی و ناراحت کننده را افزایش می دهد.

گفته می شود قرارداد مصوب جلسه برای بررسی اسناد مالی فدراسیون به مدت 2 سال حدود 100 میلیون تومان بوده است اما شنیده می شود برای این حساب تنها در 2 ماه رقم بسیار بالاتری در نظر گرفته شده است که همچنین باعث ایجاد ابهامات می شود.

مشخص نیست وی با چه دلایلی و با تصمیم هیئت مدیره دست به چنین اقدام مشکوکی زده و بر چه اساس با این رزومه و اطلاعیه ها چنین فردی انتخاب شده است. کمیته اخلاق چگونه باید به اسناد و ادله ای استناد کند که خط و ربط آن چندان مشخص نیست و احتمال تضییع بیت المال وجود دارد؟

قطعا در شرایط کنونی شفافیت در تصمیم گیری ها، دوری از رقابت های داخلی و اولویت دادن به منافع ملی بر جاه طلبی های شخصی تنها راه نجات فدراسیون و تیم ملی فوتبال خواهد بود. تلاشی که با توجه به موارد فوق، به نظر نمی رسد در ساختمان محله سئول وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید