آتش سوزی گسترده در جنگل های فرانسه / چهار آتش نشان زخمی شدند


ساعت: 06:15
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1886967

آتش سوزی در یک جنگل کاج در جنوب فرانسه بیش از 250 هکتار از درختان را سوزانده و چهار آتش نشان نیز در حین مهار آن زخمی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ویلیام بورلی، سخنگوی سازمان آتش نشانی فرانسه، گفت: آتش سوزی در نزدیکی شهر اوبه در منطقه گارد به دلیل بادهای شدید و هوای خشک بسیار شدید بود.


به گفته وی، حدود 300 آتش نشان در حال اطفای حریق هستند و این آتش هنوز مهار نشده است.

جرالد دارون، وزیر کشور فرانسه در توییتی اعلام کرد که چهار آتش نشان در جریان آتش سوزی مجروح شدند که دو نفر از آنها به دلیل سوختگی تحت مداوا قرار گرفتند.

علاوه بر این، شهردار اوبیس گفت که چندین خانواده به همراه دام های خود از منطقه تخلیه شدند.

همزمان با ورود سومین موج گرما در فرانسه در تابستان امسال، مناطقی از این کشور که در معرض آتش‌سوزی‌های جنگلی هستند در حالت آماده‌باش قرار دارند.

به گزارش ایرنا، دانشمندان هشدار می دهند که آتش سوزی های اخیر در بخش هایی از اروپا تنها نمونه کوچکی از آنچه پیش بینی می شود این قاره در سال های آینده با آن روبرو شود است. آنها معتقدند که باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود تا قربانی نداشته باشد.

دانشمندان می گویند: در سال های آینده تعداد آتش سوزی های وحشتناکی که در حال حاضر شاهد آن در کشورهای اروپایی هستیم افزایش خواهد یافت.

پیش از این، برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در گزارشی درباره افزایش شدت و فراوانی این آتش سوزی ها در دهه های آینده هشدار داده بود. بر اساس این گزارش، تا پایان سال 2050، این مقادیر به 50 درصد افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید