آخرین بیانیه آیت الله سیستانی فتوای جهاد انتخاباتی است

زمان: 18:55
منتشر شده در: 1400/07/17
کد خبر: 1774665

رئیس همه پرسی در دفتر آیت الله سیستانی و نماینده وی گفت: بیانیه اخیر مرجع عالی دینی را می توان فتوای جهاد انتخاباتی و فتوای جهاد اصلاحات و تغییرات دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش المساله ، دفتر آیت الله سیستانی بیانیه اخیر دولت را جهاد انتخاباتی توصیف کرد.

شیخ طارق البغدادی مسئول همه پرسی در دفتر آیت الله سیستانی و نماینده وی در سخنانی گفت: بیانیه اخیر مقام معظم رهبری را می توان فتوای جهاد انتخاباتی و فتوای جهاد اصلاحات دانست. و تغییر کند.

وی گفت: هدف از این بیانیه ایجاد تغییرات مورد نظر است که دولت قبلاً آن را نبردی برای اصلاحات توصیف کرده بود و این نبرد شدیدتر و نفس گیرتر از مبارزه با تروریست ها است.

شایان ذکر است که آیت الله سیستانی ، مرجع عالی مذهبی عراق ، در پاسخ به همه پرسی انتخابات عراق ، از مردم عراق برای مشارکت دعوت کرد.

وی در بیانیه ای گفت: “انتخابات پارلمانی در عراق نزدیک است و بسیاری از شهروندان از مقام عالی مقام دینی در مورد مشارکت در این انتخابات و مزایای شرکت در آنها می پرسند.”

دفتر آیت الله العظمی سیستانی در نجف اشرف در واکنش به همه پرسی بیانیه ای صادر کرد که به شرح زیر است ؛

نهاد عالی مذهبی همه را تشویق می کند تا در انتخابات پیش رو آگاهانه و مسئولانه شرکت کنند. در حالی که این انتخابات بدون اشکال نیست ، اما مطمئن ترین راه برای حرکت کشور به سوی آینده ای است که امیدوار است بهتر از گذشته باشد و به ورطه هرج و مرج بیفتد. بن بست سیاسی برطرف می شود.

رای دهندگان عزیز ، ما باید از تجربیات گذشته درس بگیریم و ارزش آرای خود و نقش مهم آن را در شکل گیری آینده کشور بدانیم و از این فرصت مهم برای ایجاد تغییر واقعی در اداره کشور و حذف دستان فاسد و نالایق از اصلی استفاده کنیم. در صورت همکاری و مشارکت م effectivelyثر روشنفکران در انتخابات و انتخاب بهترین ها ، امکان پذیر است ، زیرا در غیر این صورت شکست پارلمانها و دولتهای قبلی که از آن بیرون آمدند تکرار می شود و در این صورت دیگر وقت پشیمانی وجود ندارد.

امروز ، همانطور که در انتخابات قبلی بیان شد ، مقام معظم رهبری تأکید می کنند که از هیچ نامزد یا لیست انتخاباتی به طور کلی حمایت نمی کند و همه اینها به نظر رای دهندگان و آرای آنها بستگی دارد.

مرجع عالی مذهبی عراق تأکید می کند که آنها باید در فرایند نامزدها در حوزه های انتخابیه خود دقت کنند و فقط شخص صالح و صادقی را انتخاب کنند که به حاکمیت ، امنیت و رفاه عراق اهمیت می دهد و به ارزش واقعی و منافع عالی آن اعتقاد دارد. و مبادا افراد بی وجدان ، یا کسانی که در فساد دخیل هستند ، یا کسانی که به اصول غیرمنقول ملت بزرگ عراق اعتقاد ندارند ، یا خارج از قانون اساسی در کرسی های پارلمان فعالیت می کنند ، زیرا این یک خطر بزرگ برای آینده خواهد بود. به

مقامات عالی مذهبی همچنین تأکید کردند که شرکت کنندگان در انتخابات باید در محیطی امن ، بدون عوارض جانبی پول یا سلاح های غیرقانونی یا دخالت خارجی عمل کنند و سلامت خود را حفظ کرده و از آرای رای دهندگان محافظت کنند. این گردن آنهاست.

شایان ذکر است که انتخابات پارلمانی عراق در 10 اکتبر 2021 برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید