روایت اشرفی اصفهانی از نگرانی آیت الله سیستانی از حوادث اخیر ایران/ یکشنبه آینده با شمهانی دیدار خواهم کرد.

روایت اشرفی اصفهانی از نگرانی آیت الله سیستانی از حوادث اخیر ایران/ یکشنبه آینده با شمهانی دیدار خواهم کرد.

محمد اشرفی اصفهانی گفت: دو سه هفته پیش به افتخار آیت الله مشرف شدم و درست در این اتفاقات فرصت خدمت آیت الله سیستانی را داشتم. من در مورد این اتفاقات با آنها صحبت کردم. آنها نگران کشور ایران و حتی مذهب شیعه بودند و می گفتند که نمی دانند برای پایان دادن به این وضعیت چه باید کرد. امیدوارم خدا هر چه زودتر این داستان را تمام کند.
روایت اشرفی اصفهانی از نگرانی آیت الله سیستانی از حوادث اخیر ایران/ یکشنبه آینده با شمهانی دیدار خواهم کرد.

محمد اشرفی اصفهانی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، درباره موضوعات مطرح شده در دیدار برخی اصلاح طلبان با سران نظام گفت: در دیداری که یکشنبه گذشته با آقای شمانی داشتیم، تعدادی از آقایان دعوت شده بودند. و من هم حضور داشتم. اما قرار شد ادامه جلسه یکشنبه هفته آینده ادامه یابد. چون آقایان می خواستند مطالب زیادی ارائه کنند اما وقت نشد و به هفته آینده موکول شد.

اشرفی اصفهانی در پاسخ به این سوال که در این جلسه چه بحث هایی مطرح می شود؟ وی گفت: این جلسات باید حداقل 2 ماه قبل از وقوع این اتفاقات برگزار می شد و به چنین فاجعه ای تبدیل می شد. در این مدت ما مردم و نیروهای امنیتی را کشتیم و هر دو طرف بی هدف با هم درگیر شدند که هیچ آسیبی به کشور و نظام وارد نکرد. آقایان باید با کمی برنامه ریزی و فکر پیش می رفتند. حالا ادامه بحث این بود که چطور می شود جلو رفت و این مسائل را حل کرد که هر کدام از آقایان نظر خودشان را مطرح کردند.

اشرفی اصفهانی در پاسخ به این سوال که در جلسه بعدی چه موضوعاتی را مطرح خواهید کرد؟ وی گفت: البته مشکل فقط به یک قسمت محدود نمی شود. مشکل اصلی این است که در این دوره مطالبات مردم نادیده گرفته شد و توجه چندانی به آن نشد. از جمله مسائل اقتصادی که در راس مشکلات قرار دارند. این تورم و گرانی همه و مسئول فاتحه خوان را به زانو درآورد. مشکلات دیگر اشتغال جوانان است. این بار دیدیم کسانی که روی صحنه رفتند کمتر از 30 سال سن داشتند و عموماً تحصیل کرده، شاغل و دانشجو بودند که امیدشان به کلی قطع شده است. همه با وعده و وعید تحت عنوان رئیس جمهور یا معاون آمدند اما به قول خود عمل نکردند. مردم از مشکلات زندگی و معیشتی به خصوص مسکن خسته شده اند، جوانان در این شرایط نمی توانند امرار معاش کنند.

وی افزود: بنابراین باید این مشکلات ریشه یابی و بررسی شود. خود آقای رئیسی شخصیت قابل قبولی است اما دولت آقای رئیسی بسیار ضعیف است. این نظام در طول انقلاب هرگز چنین حکومت ضعیفی ندیده بود. هیچ کدام از اینها خیلی مؤثر نیستند و نباید گنجانده می شدند. گاهی استخدام و استفاده از افراد با تجربه و جوان درست است، اما وقتی کار به دست مردم سپرده نمی شود و افراد با تجربه در رشته خود رها می شوند، روز به روز حال مردم بدتر می شود و بی نظمی بیشتر می شود. به هر حال مردم امید خود را از دست داده اند یا آن را از دست داده اند.

اشرفی اصفهانی در پاسخ به این سوال که چقدر امید است که توصیه های شما به سران نظام عملی شود؟ وی بیان کرد: به نظر من این مشکلات فقط از طریق رهبری قابل حل است و بهتر است وارد شوند زیرا هر تصمیمی که مردم، شخصیت ها، افراد و گروه ها بگیرند بدون حمایت و نظر مثبت رهبری راه به جایی نمی برد. آنها باید با آنها صحبت کنند و از آنها بخواهند که به تامی قدرت یک گروه را بدهند و اجازه دهند این افراد وارد داستان شوند وگرنه به جایی نمی رسد.

وی افزود: تا ماشاالله این جلسات را داشتیم. از دولت آقای هاشمی حتی زمانی که ایشان رئیس جمهور بودند، دولت آقایان خاتمی، احمدی نژاد، روحانی و حالا آقای رئیسی بودند. در هر دوره، چهار سال اول و سپس چهار سال دوم تمام شد، از این دیدارها با دوره های دولت های مختلف چیزی بیرون نیامد و تقصیر به گردن راست و چپ انداخته شد و فاجعه پیش آمد. مردم. خدا را شکر در این دولت همه از یک جناح و اصولگرا هستند و این مسائل نباید باشد. این سوالات باید بالغ و با اختیار کامل باشد. اگر آقای شمخانی بخواهد نتیجه بگیرد بدون حمایت مدیریت به جایی نمی رسد. در دولت های قبل از این جلسات زیاد بود و به جایی نرسید. برای حل این مشکل باید مطالبات مردم برآورده شود.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که به نظر شما این دیدارها با سران نظام ادامه خواهد داشت؟ گفت: اگر پیشنهاد من است، می گویم این جلسات برگزار شود. اما باید ضمانت اجرایی هم وجود داشته باشد. در جلسات ننشینیم، بحث کنیم، حرف بزنیم، بعد تمام می شود و به جایی نمی رسیم. به درد نمی خورد. آقایان بنشینند، مطالعه کنند، به رؤسای مراجع سه گانه منتقل کنند و به رهبری منتقل کنند و آن وقت این صحبت ها محقق می شود، همانطور که مردم امیدوارند، اما الان نیست.

اشرفی اصفهانی گفت: پیشنهاد من این است که افرادی که تحت هر عنوانی دستگیر و بازداشت می شوند بلافاصله محاکمه و آزاد شوند. دیگری حکایت کسانی است که خرابکار و معتاد هستند و از خارج خط می کشند. اما انبوه دستگیرشدگان هنوز جوان و دانشجو هستند و احساساتی صحبت کردند.

و افزود: اکنون تمام دنیا به دنبال دستگیرشدگان هستند. این افراد باید هر چه زودتر آزاد شوند. ولی فقیه باید بزرگواری کند، عفو عمومی بدهد، پیام بدهد و بگوید با اینکه مورد جفا و ظلم و توهین قرار گرفتم، بخشیدم. به دادگستری بگویید بقیه را به جز کسانی که به دشمن متصل هستند آزاد کند. انبوه مردم و جوانانی که در خیابان راه می رفتند هنوز جوانان این کشور هستند. خیلی ها فریاد می زنند و می خواهند آنها را رها کنند، اما صدایی از ما بلند نمی شود که خیلی بد است.

اشرفی اصفهانی همچنین گفت: من دو سه هفته پیش مشرف شدم و در این اتفاقات فرصت خدمت آیت الله سیستانی را داشتم. من در مورد این اتفاقات با آنها صحبت کردم. آنها نگران کشور ایران و حتی مذهب شیعه بودند و می گفتند که نمی دانند برای پایان دادن به این وضعیت چه باید کرد. امیدوارم خدا هر چه زودتر این داستان را تمام کند.

دیدگاهتان را بنویسید