شایعه فوت آیت الله سیستانی چگونه جعل شد؟

در همین راستا فیلمی از شبکه «الشرقیه» منتشر شد که در قسمت اول آن سید احمد صافی (امام جمعه حرم حضرت ابا فضل و از مسئولین دفتر آیت الله سیستانی) بیانیه ای را در بخش اول آن قرائت می کند. وانمود می کند که خبر از مرگ آیت الله می دهد.

ادامه فیلم صحنه هایی از بیمارستان الکفیل کربلا را نشان می دهد که آیت الله سید محمدرضا سیستانی فرزندش گریه می کند و دیگران از او دلجویی می کنند.

اما داستان واقعی چیست؟

بررسی‌های خبرنگار تسنیم در عراق نشان می‌دهد فیلم منتشر شده توسط سید احمد صافی مربوط به اوایل سال 2020 است که آیت‌الله سیستانی در بیمارستان الکفیل کربلا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

صافی در این بیانیه خبر بیماری و عمل جراحی آقای سیستانی را اعلام کرد و افزود: «الحمدالله عمل جراحی با موفقیت به پایان رسید و اکنون مرجعیت در سلامت کامل به سر می برد.» اما این قسمت از فیلم مذکور بریده شده و عبارت «درگذشتند». به جای آن گفته شد.

قسمت دوم و گریه های سید محمدرضا سیستانی نیز به رحلت مرحوم آیت الله سید محمد سعید حکیم اشاره دارد. سید محمد سعید حکیم در بیمارستان الکفیل حضور یافت و هنگامی که برای تسلیت نزد آقای سید حیدر حکیم (فرزند آیت الله سید محمد سعید حکیم) رفت، اشک ریخت…

در واقع شایعه سازان با میکس دو فیلم قدیمی و افزودن صدای دو ثانیه ای بین دو فیلم، وانمود می کنند که آیت الله سیستانی مرده است.

این در حالی است که این شایعه کذب بوده و در بررسی های بعدی مشخص شد بحمدالله او زنده است و اداره استعلام مشغول کارهای روزمره خود بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید