توضیحات داماد آیت الله سیستانی برای اراذل و اوباش خواندن معترضان ایرانی اشتباه گرفته شد

توضیحات داماد آیت الله سیستانی برای اراذل و اوباش خواندن معترضان ایرانی اشتباه گرفته شد

روز جدید :دفتر حجت الاسلام جواد شهرشتانی بیان کرد: سخنان ایشان در رسانه ها مبنی بر «آزادل» و «اراذل و اوباش» خواندن معترضان نادرست و متفاوت و سوء تفاهم بوده است.

دفتر حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرشتانی داماد آیت الله سیستانی و نماینده ایشان در ایران به تشریح سخنان ایشان پرداخت. یکی از مسئولین شهرستان در تماس با خبرگزاری شفقنا گفت: همه می دانند که قصد او دخالت نکردن در امور سیاسی است و در دیگر حوادث مهمی که در این سال ها رخ داده است، همواره طرفدار اعتدال و اخلاق، انسانیت بوده است. حقوق و زندگی شخصی بدون هیچ گونه تعصب سیاسی و حزبی.” آنها دین دارند و همه طیف ها را به گفتگو دعوت کرده اند. این تاریخچه 40 ساله است و به امروز و دیروز مربوط نمی شود.”

این مسئول در ادامه گفتگو با شفقنا تاکید کرد: در نقل قول اخیر موضوعات مختلفی مطرح شد. آنان در بخشی از سخنان خود از کسانی که در کنار یکدیگر خیس و خشک سوختند و به عمامه روحانیت بی گناه و خیمه های مادران مؤمن این دیار حمله کردند و صحنه های غم انگیزی را خلق کردند، انتقاد کردند. این که آنها از هرگونه خشونت علیه مردم انتقاد می کنند و اعتراض می کنند.

اما سخنان او به صورت نادرست و متفاوت در فضای رسانه ای مطرح شد و متأسفانه مخاطبان به این باور رسیدند که محتوای کلی اظهارات او دعوت به اخلاق، احترام به حقوق و جدایی اعتراض و خشونت علیه مردم بی گناه از هر قشری است. از زندگی سوء تفاهم شد و برخی افراد با اهداف مشخصی که همه آن را می شناسند، آن را منفجر کردند. چه کسی با حق اظهار نظر مردم مخالف است؟ ما در دردهای مردم شریک هستیم و دعا و امید ما همیشه به خیر و صلاح ملت و کشور و دولت و مدرسه بوده و خواهد بود.

همچنین از رسانه‌ها و تریبون‌ها انتظار می‌رود در پوشش مطالب با توجه به زندگینامه و ادبیات عامه مردم دقت و صحت را در نظر داشته باشند و مراقب باشند که از دایره عدالت برای تیتر یا استفاده سیاسی کوتاه مدت استفاده نکنند. و بیرون نرو

مونی: شفنا

دیدگاهتان را بنویسید