آخرین جزئیات از نشست تخصصی جابجایی محل دفن زباله آزادشهر

ساعت: 14:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790833

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی می گوید: تا پایان بهمن ماه قرار است مکان جدیدی برای دفن زباله در نظر گرفته شود که قطعا در شهرستان آزادشهر نخواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; امام جمعه شهرستان آزادشهر در هفته های اخیر در گفتگوی تلفنی با پایگاه خبری تحلیلی ما گلستان از محل پسماند و بوی نامطبوع این مکان در شهرستان آزادشهر گلایه کرده است. امام جمعه این شهرستان نیز در رسانه های مختلف از پسماندها صحبت کرد.

حجت الاسلام شهابی با انتقاد از نحوه انتخاب سایت دفن زباله آزادشهر تاکید کرد که اجازه ندهید آزادشهر در محل دفن زباله دفن شود.

در پی این انتقادات و پیگیری های چند روز گذشته پایگاه خبری تحلیلی ما گلستان، مجمع نمایندگان نیز در این باره از استاندار گلستان سوال کرد.

در همین راستا امروز استاندار گلستان علاوه بر بازدید از محل دفن زباله گلستان، در نشست تخصصی در استان گرگان ابعاد مختلف جابجایی محل دفن زباله آزادشهر را مورد بررسی قرار داد.

به گفته غلامعلی کوهساری نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی پس از بازدید استاندار و جلسه کارشناسی در جمع خبرنگاران گفت: تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده است و در صورت رفع مشکلات زیادی در این سایت حل خواهد شد.”

کوهساری گفت: یکی از مشکلات بوی بد این سایت است و دلیل آن هم این است که زباله هایی که از قبل در این سایت دفن شده و دفن می شود عموماً وجود ندارد و بوی آن در مواقع خاصی افراد را آزار می دهد.

وی افزود: تصمیمات خوبی در این سایت گرفته شده و بنا شد تا پایان بهمن ماه سایت جدیدی برای سایت پیدا شود و پس از آن 6 ماه فرصت دارند تا ارزیابی زیست محیطی مکان جدید را انجام دهند و اینکه آیا ارزیابی زیست محیطی انجام می شود. مشکل است.» خیر و بحث های علمی و کارشناسی در حال انجام است و اقدامات جابه جایی در حال انجام است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که در شهرستان آزادشهر داریم قطعا جای جدیدی در این شهرستان وجود نخواهد داشت، تاکید کرد: موضوع بعدی جمع آوری گاز متان و بوی نامطبوعی است که وجود دارد و سازمان سپند. باید مطالعه و مطالعه تا پایان خرداد ارائه راه حل مناسب.

18eeb82e c29d 43d1 a7bb becedef3e7de خبر خاکستری

وی گفت: محل های دفن زباله قابل درمان نیست، شرکت مدیریت پسماند استان با پیمانکار جدید تا پایان بهمن ماه در صورت انعقاد قرارداد برای حل این مشکل و در صورت انعقاد قرارداد نواسنت در این مدت، بحث زباله سوز مطرح می شود. حذف خواهد شد و سپس دفن هرگونه زباله در شهر نیز ممنوع است

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: 80 تن زباله که به دلیل مشکلات آب های سطحی شرق استان به منطقه آزادشهر منتقل می شود نباید دفن شود.

کوهساری خاطرنشان کرد: تا پایان سال 1401 باید موضوع جمع آوری و تصفیه نفوذی توسط سازمان پسماند اجرایی و مشکل آن حل شود. ما باید با صاحبان این سایت کار کنیم.

وی افزود: در تلاش هستیم تا با کمک دستگاه مسئول این مشکلات را برطرف کنیم و ثانیاً جابه جایی محل دفن زباله باید منطقی و برنامه ریزی شده باشد تا در آینده شاهد مشکلات بیشتری نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید