ما محل دفن زباله استاندارد نداریم


ساعت: 15:32
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893862

سعید یوسف پور ناظر حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: نقطه استاندارد دفع زباله نداریم و برای مقابله با این مشکل راهی جز اجرای تفکیک از مبدا در استان نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ سعید یوسف پور رئیس محیط زیست چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در استان چهارمحال و بختیاری 29 شهر و ناحیه صنعتی، 1500 واحد صنعتی و کشاورزی وجود دارد که از این تعداد 4 واحد صنعتی وجود دارد. شهرهای سامان، شهرکرد، بروجن و چالگرد دارای یک شهرک مسکونی می باشد.

وی با اشاره به اینکه شهر صنعتی بروجن بیشترین فاضلاب را دارد، تصریح کرد: در این منطقه 10 سکونتگاه شهری و روستایی وجود دارد.
یوسف پور با بیان اینکه سرانه زباله 700 تا 750 تن در ساعت است، گفت: زباله های خانگی در شهرکرد 165 تن در روز است.

وی با تاکید بر خنثی سازی زباله های پزشکی و کلینیک ها، گفت: زباله های ویژه و صنعتی سالانه 30 هزار تن و در کشاورزی 100 هزار تن در سال است.

یوسف پور خاطرنشان کرد: پسماندهای ویژه در بخش کشاورزی 140 تن در سال است که ذخیره سازی و بومی سازی آنها باید با تدابیر ویژه انجام شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به منطقه طبیعی اشاره کرد و گفت: در این استان 432 گونه جانوری شناخته شده است که از این تعداد 298 گونه پرنده، 46 گونه پستاندار، 4 گونه دوزیست، 34 گونه ماهی و 50 گونه خزنده هستند.

یوسف پور با اشاره به اینکه 45 درصد مساحت استان تحت نظارت محیط زیست است، تصریح کرد: 5 منطقه حفاظت شده در این استان وجود دارد که 194 هزار هکتار عرصه تحت مدیریت محیط زیست است که 11.8 درصد مساحت این استان را شامل می شود. 3 منطقه شکار ممنون در استان به وسعت 55 هزار هکتار، 8 تالاب کوهستانی در استان، 3 هزار و 85 هکتار از مساحت کل تالاب های استان و 530 هزار هکتار ذخیره زیستی در این استان است.

وی از ثبت 19 انجمن مردم نهاد در این منطقه خبر داد و گفت: از 19 انجمن 9 انجمن فعال، 3 انجمن نیمه فعال و 7 انجمن غیر فعال هستند.

یوسف پور بیشترین میزان فرسایش خاک را در این استان عنوان کرد و گفت: فرسایش خاک 45 تن در هکتار است.

وی با بیان اینکه نقطه استانداردی برای دفن زباله نداریم، گفت: راهی جز اجرای تفکیک از مبدا در استان نداریم.

یوسف پور اذعان داشت: هر شهری باید دارای یک مرکز پسماند باشد، اگر به معضل زباله توجه خاصی نشود باعث شیوع بیماری ها و یا به چالش کشیدن منابع آبی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید