سکوت طولانی سازمان حفاظت محیط زیست ایذه/ وضعیت بحرانی محل دفن زباله صدای اهالی روستای مارکا را درآورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته رهیاب یکی از مشکلات اساسی ایذه در 30 سال گذشته ساماندهی محل دفن زباله بوده است.

به گفته گلام حسین اسدی زاده، شهرداری در همان زمان تمام تجهیزات و نیروی کار خود را برای ساخت سایتی جدید و اصولی بسیج کرد و با سرعت و جدیت به کار خود ادامه داد.

پس از معرفی منطقه بیشه شیرین مرقه به عنوان محل دفن زباله های شهری جدید در ایذه، مسئولان قول مساعد دادند تا بستری با رعایت نکات بهداشتی و زیست محیطی ایجاد کنند، اما ظاهراً این وعده ها باید موجبات همراهی و همکاری مردم منطقه را فراهم می کرد. در حال ساخت این سایت است.

تقریباً یک سال از وعده‌های مسئولان و دستگاه‌های مرتبط می‌گذرد، اما شهرداری ایذه غیراصولی و غیربهداشتی روزانه چندین تن زباله را در این روستا برجای می‌گذارد و در شب‌ها به‌طور غیرمتعارف می‌سوزاند.

رئیس اداره محیط زیست طی جلسه ای و مصاحبه های متعدد رسانه ای از جدیت این اداره برای نظارت و کار اصولی بر روی این سایت خبر داد اما اکنون شاهد عدم نظارت این اداره بر روی سایت و بحران جدید زباله از جمله بد است. بوی ناشی از کمبود خاک و رها شدن ما زباله های زباله های رودخانه فصلی هستیم که برای دام ها و گوسفندان و همچنین خانواده هایی که در اطراف زندگی می کنند مشکل ساز و خطرناک است.

یکی از اهالی روستای مارکا در گفت و گو با خبرنگار این رسانه گفت: برای عبور از جاده گردشگری راسفند به سمت دفاتر اسناد رسمی و مارکا باید چند دقیقه نفس خود را حبس کرد وگرنه باید بویی فراتر از آن استشمام کرد. کنترل شما

وی افزود: طبیعت زیبایی که مسیر ارتباطی آن همان محور راسفند به سردخانه و سردخانه است اگر در نقطه دیگری از ایران بود از ظرفیت های گردشگری آن استفاده می شد اما نمونه بارز گردشگری را در این منطقه شاهد هستیم. . . “

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری ایذه در بحث دفن زباله راسفند گفت: این حجم از عدم رعایت قوانین زیست محیطی و تضییع حقوق بشر در این حوزه توسط سازمانی مانند شهرداری شگفت انگیز است.

وی گفت: تمامی اداراتی که در این حوزه به درستی به وظایف خود عمل نکرده اند مدیون مردم روستای مارکا و اطراف هستند چرا که زندگی در محیطی سالم و به دور از آلودگی حق مردم است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر تعداد زیادی از خانواده های این مناطق به شهر مهاجرت کرده اند و بحران زباله یکی از دلایل اصلی تصمیم آنها بوده است. کدام کارمند آماده است تا فرزند خود را صبح با دود غلیظ ناشی از سوزاندن زباله شروع کند؟

با تبدیل شدن محل دفن زباله جدید روستا به تومور بدخیم سرطانی، سازمان محیط زیست همچنان در این وضعیت ناگوار صدای مردم روستای مرغا را خاموش کرد.

دلیل سکوت محیط زیست به عنوان نگهبان و ناظر این مکان چیست و چرا سلامتی ساکنان بیشه شیرین و سلامت حیوانات برای مسئولان اهمیتی ندارد؟

وی از شهرداری و شورای اسلامی شهر می خواهد که در این خصوص سکوت نکرده و علت حل نشدن این موضوع را برای مردم توضیح دهند.

اهالی روستای مارکا با گلایه از شهرداری و سازمان محیط زیست ایذه مبنی بر رهاسازی زباله و لجن در این محیط، از وعده های دستگاه های مسئول گلایه زیادی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید