بیش از 100 آب انبار تاریخی یزد به محل دفن زباله تبدیل شده است


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1854963

نکوی شهردار بافت تاریخی یزد از وجود بیش از 100 آب انبار تاریخی در یزد خبر داد و گفت: متأسفانه به دلیل نبود استعداد مشخص، این آب انبارها به زباله دانی تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، علیرضا نقوی در نشست خبری با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته برای املاک در حوزه ساخت و ساز، اظهار کرد: در سال 1401 بالغ بر یک میلیارد میلیارد ریال در حوزه املاک و ساخت و ساز برای ساخت و تکمیل اعتبارات پروژه های ناتمام پرداخت شد.

وی افزود: بالغ بر 20 پروژه عمرانی و نگهداری از بافت تاریخی در دستور کار شهرداری قرار دارد و تلاش می کنیم این پروژه ها را در اسرع وقت به بهره برداری برسانیم و در اختیار شهروندان یزدی قرار دهیم.

شهردار یزد با تاکید بر اهمیت بافت تاریخی و تلاش برای حفظ زیبایی شهر گفت: ساماندهی خرابه های بافت تاریخی و همچنین آثار تاریخی در دستور کار است.

نقوی گفت: خرابه های بافت تاریخی حدود سه متولی دارد که به بخش های اهدایی، ملکی و معابر عمومی تقسیم می شود که تنها بحث بهسازی و بازسازی معابر عمومی شهرداری است.

وی با اشاره به دعاوی شهرداری در خصوص املاک پرخطر، گفت: بخش وقف در اختیار خدمات وقف است و دسته اموال شخصی در اختیار صاحب ملک است. قانون در این زمینه پیگیری های لازم از طریق شهرداری و قوه قضائیه انجام می شود.

شهردار منطقه بافت تاریخی یزد با اشاره به مشکلات موجود در بهسازی بافت تاریخی گفت: برخی از اقداماتی که در حوزه بافت تاریخی به دلیل حضور متولیان مختلف و ادارات مختلف به شهرداری تحمیل شده است – در نهایت یا اینکه پروژه برای مدت طولانی ناتمام و بلا استفاده می ماند.

نکوی از وجود بیش از 100 مخزن سالم و قدیمی در یزد خبر داد و گفت: متأسفانه 99 درصد از این مخازن به دلیل نبود متولی مشخص به محل دفن زباله تبدیل شده است که این خود برای شهر یزد و آن بسیار زیان آور است. تاریخ. “ورود.

وی تاکید کرد: در صورت تعیین اهدای این مخازن ایمن از سوی اداره خیرین، شهرداری قول می دهد برای هر مخزنی که اداره اهدا و سرپرستی به شهرداری می سپارد بافت تاریخی از نظر خدماتی و رفاهی ارتقا یابد. ، شهرداری آمادگی و همکاری در تعمیر و استفاده از این مخازن را اعلام می دارد و کلیه هزینه های هر مخزن را تقبل خواهد کرد.

نقوی هزینه های انجام شده در بافت تاریخی را درآمد شهرداری در این بافت دانست و بیان کرد: شهرداری در بافت تاریخی ماموریت هایی دارد که از این طریق درآمدهای خود را کسب می کند و بر اساس آن هزینه می کند و هیچ وام و بودجه دولتی دریافت نمی کند.

وی افزود: آنچه در این شهرستان هزینه می شود، کسب درآمد در این شهرستان است و باید بیش از پیش به درآمدهای پایدار و کمک به اقتصاد شهر از طریق موضوع گردشگری توجه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید