آخرین خبر افزایش مستمری ها/ احتمال افزایش مستمری ها در خرداد!

آخرین خبر افزایش مستمری ها/ احتمال افزایش مستمری ها در خرداد!

روز جدید : افزایش حقوق مستمری بگیران از تامین اجتماعی در حالی چند بار به تعویق افتاد که این روزها معیشت مستمری بگیران نسبت به گذشته سخت شده و اکنون افزایش حقوق این مستمری بگیران منوط به تصویب این قانون است. کابینت

علی عسگر بیات، رئیس کانون عالی مستمری بگیران تامین اجتماعی، 20 فروردین ماه امسال درباره افزایش مستمری و مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد و در نهایت افزایش مستمری ها در سال 1401 بر همین اساس بود. علاوه بر افزایش 57.4 درصدی حداقل دستمزد، سایر سطوح 38 درصدی به اضافه 515 هزار تن به حقوق بازنشستگان اضافه می شود و خدای ناکرده این افزایش از اردیبهشت ماه و مابه التفاوت افزایش حقوق در فروردین ماه اعمال می شود. و اردیبهشت پرداخت خواهد شد.

سپس در تاریخ 20 اردیبهشت، روابط عمومی سازمان اجتماعی طی اطلاعیه ای اعلام کرد: «پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 مطابق ماده 1401 96 و 111 قانون تامین اجتماعی برای تصویب و تصویب به هیئت وزیران ارسال شد. . اخطاریه حقوقی در ماه جاری بابت پرداخت حقوق و مستمری بر اساس مصوبه پرداخت می شود و مابه التفاوت افزایش اردیبهشت برای تمامی گروه های بازنشستگی در دو روز پایانی اردیبهشت ماه با تصویب هیأت وزیران پرداخت می شود. جولای! “

اما در ادامه با آغاز پرداخت حقوق بازنشستگان به ترتیب حروف الفبا از 20 اردیبهشت ماه، بازنشستگان این سازمان در انتظار دریافت مابه التفاوت افزایش حقوق در اردیبهشت ماه بودند که دیروز در خبری غیرمنتظره میرهاشم موسوی، مدیر اجرایی این سازمان اعلام کرد. دوو.که افزایش حقوق مستمری بگیران از این سازمان در صورت تصویب افزایش حقوق در خردادماه به هیات وزیران واریز می شود!

میرهاشم موسوی; مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با عذرخواهی از مستمری بگیران این سازمان به دلیل عدم پرداخت افزایش مستمری ها، از آغاز افزایش سپرده مستمری در صورت ابلاغ به این سازمان از خرداد ماه خبر داد.

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا دستور کار دولت برای تصویب مصوبه هیات مدیره تامین اجتماعی برای افزایش مستمری هاست، گفت: در این خصوص با دوستان جلساتی داشتیم و نظراتی هم داشتند و به همین دلیل این موضوع در دستور کار قرار دارد.

در حالی که افزایش مستمری های تامین اجتماعی برای دومین بار به تعویق می افتد، تعداد قابل توجهی از مستمری بگیران این سازمان در هفته های اخیر با مراجعه به ادارات تامین اجتماعی نسبت به اخذ تصمیم افزایش حقوق خود اقدام کرده اند اما تا به امروز این امر محقق نشده است. !!

دیدگاهتان را بنویسید