آخرین وضعیت پرداخت وام اربعین/ تسهیلات سپرده گذاری سریع را از بانک های خصوصی رصد می کنیم


ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906022

وزیر اقتصاد با اشاره به تاکید دولت بر اجرای تعهدات و عدم همکاری بانک‌های خصوصی در پرداخت وام اربعین به سرپرستان خانوارهای خروج از مرز زمینی، گفت: پیگیر واریز سریع وجوه از سوی بانک‌های خصوصی هستیم. مابقی تسهیلات پرداخت نشده اربعین نیز با همکاری این بانک ها به زودی پرداخت می شود.

خروج 316 هزار سرپرست خانوار از مرزهای زمینی توسط فراژ تایید شد

وی ادامه داد: از این تعداد، ثبت تعداد سرپرستان خانواری که خروج آنها از مرز توسط فرماندهی فرجه وزارت اقتصاد به طور رسمی اعلام شد، عدد 316 هزار نفر را تایید کرد و از آنجایی که این وام بر اساس خروج از زمین در نظر گرفته شده است. از همان ابتدا اولویت وزارت اقتصاد بر اساس بازپرداخت وام به این افراد دنبال شد.

وزیر اقتصاد توضیح داد: در بین این 316 هزار نفر سرپرست خانوار و متقاضی هستند. از اربعین وام بگیرید بین 304 تا 305 هزار نفر از آنها تاکنون این تسهیلات را دریافت کرده اند و متاسفانه دلیل تاخیر در پرداخت این تسهیلات به تعدادی از این عزیزان به دلیل بی مهری 9 بانک خصوصی است که پرداخت نکرده اند.

کدام بانک ها در پرداخت وام اربعین نکول کردند؟

وی به تلاش وزارت اقتصاد برای پرداخت به موقع اشاره کرد امکانات پیاده روی اربعینوی افزود: ما در وزارت اقتصاد پیگیر این موضوع هستیم که اگرچه تعداد کسانی که هنوز این وام را دریافت نکرده اند، تعداد زیادی نیست. اما همین تعهد باید در موعد قانونی پرداخت می شد و در حال پیگیری این موضوع هستیم تا این پرداخت در اسرع وقت انجام شود.

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: در واقع دلیل تاخیر در پرداخت است وام گرفته شده از اربعین علت این امر عمدتاً کم کاری است که توسط بانک های کافیمال، دی، شهر، پارسیان، پاسارگاد، کاراهان، صندوق امید و صندوق قرض الحسنه عمد استان توضیح داده شده است.

وی بیان کرد: این بسیار مهم بوده و هست که دولت نشان دهد به عهد خود عمل کرده و تعهد دولت قطعا محقق خواهد شد و به این ترتیب این فشار جدی بر بانک های دولتی که مجمع عمومی آنها مستقیماً مسئول آن است وارد شد. دولت اعلام کرد که این پرداخت ها انجام خواهد شد.

با همکاری سایر بانک های خصوصی، تسهیلات اربعین به زودی پرداخت می شود

سید احسان خاندوزی با اشاره به اغراق در اخبار مبنی بر اینکه این پرداخت فشار زیادی به اقتصاد وارد می کند، گفت: پرداخت تسهیلات در کشور ما این رقم بیش از 1950 میلیارد تومان است که تعداد وام و امکانات اربعین مجموع پرداختی که از یک و نیم همات فراتر نمی رفت، در مقایسه با کل تسهیلات پرداختی رقم زیادی نبود و از همکاری شبکه بانک های دولتی تشکر می کنم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: امیدوارم با پیگیری های بعدی وزارت اقتصاد این همکاری از سوی بانک های خصوصی ادامه پیدا کند تا با همکاری این بانک ها این پرونده حل شود.امکانات اربعین) نیز باید به خوبی و با رضایت ارادتمندان بسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید