آزاد در جاده زنجان – تبریز باید پاسخگوی مشکلات این محور باشد

ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793088

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان:

عبدالحسین علی اکبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: و راهداران.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج رسا ; عبدالحسین علی اکبری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 26 آذرماه به عنوان روز راهداری، حمل و نقل و رانندگان اعلام شده است و به همین مناسبت برنامه های متعددی در زنجان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه 2.7 درصد راه های کشور در استان زنجان است، افزود: در حال حاضر با کمبود عمده راه در استان زنجان مواجه هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: سالانه 300 تا 400 میلیارد تن فولاد در راه های استان زنجان هزینه می شود و در حال حاضر ارزش راه های استان زنجان 28 هزار میلیارد تن است اما برای توسعه، تعمیر و تجهیز راه های استان زنجان وام مناسبی اعطا نمی شود. جاده ها

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: تاکنون 50 هزار تن آسفالت برای رنگ آمیزی و جدول گذاری راه های اصلی و فرعی و 5 هزار و 100 کیلومتر عملیات نگهداری در راه ها انجام شده است.

علی اکبری از فعالیت 31 پاسگاه در ترافیک زمستانی خبر داد و گفت: تاکنون 2050 کیلومتر خط کشی سرد و گرم و 17 کیلومتر گاردریل نصب شده است.

وی با بیان اینکه در سال 96 110 نقطه حادثه خیز شناسایی شد که از این تعداد 11 نقطه حادثه خیز اکنون بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، افزود: در حال حاضر 87 نقطه حادثه خیز جدید شناسایی شده است که بر اساس مراحل بعدی رفع می شود. سال اولویت و نقطه حادثه خیز دانشگاه زنجان نیز با وام 26 میلیارد تومانی معامله می شود که از سال آینده آغاز می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با اشاره به ساخت و بازگشایی 89 راه روستایی در استان زنجان گفت: امسال 12 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و در حال حاضر 96 درصد راه های روستایی آسفالت است.

علی اکبری از نصب 78 دوربین راهنمایی و رانندگی در جاده های استان زنجان خبر داد و افزود: 37 دوربین مدار بسته نیز در جاده های استان نصب شده است.

وی با اشاره به جابه جایی حدود 600 هزار مسافر در هشت ماهه سال گذشته گفت: میانگین عمر اتوبوس در زنجان بیش از 10 سال است.

این مقام مسئول بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مجاز در راه های روستایی تاکید کرد و گفت: بر خلاف تصور و نامگذاری برخی راه های روستایی به عنوان جاده های مرگبار، این امر صحیح نیست زیرا بر اساس آمار، تعداد تصادفات در بزرگراه ها به میزان قابل توجهی است. بالاتر. بزرگ “

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه 90 کیلومتر از بزرگراه زنجان – تبریز در محدوده زنجان است، افزود: پس از 12 سال پوشش مطلوبی در این بزرگراه انجام نشده است.

علی اکبری ادامه داد: پیمانکار این پروژه مشخص شده است اما شرکت ملی راهداری زنجان – تبریز برای این پروژه پولی اختصاص نداده است و درخواست احقاق حق مردم و رانندگان باید توسط این شرکت پاسخ داده شود.

وی یادآور شد: تعمیرات برای کامیون های بالای 25 سال موفقیت آمیز نبود، اما امسال از امکانات بازسازی مینی بوس ها و اتوبوس داران بازدید شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید