آسترازنکا از سبد واکسیناسیون استان قزوین حذف شد/ قزوین در صدر هفتمین قله

عبدالله دیدبان در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر در موج هفتم کرونا هستیم و این وضعیت به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و تزریق نکردن دوز واکسن است.

وی با اشاره به وضعیت شهرهای استان قزوین از نظر رنگ آمیزی تاج، افزود: شهرستان بوئین زهرا در وضعیت نارنجی و پرخطر و بقیه شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: آمار بستری در بیمارستان در حال حاضر 139 نفر است. طی 24 ساعت گذشته 23 بیمار با علائم حاد تنفسی در این مراکز بستری شدند و در این مدت هیچ فوتی نداشتیم و 6 بیمار در دستگاه تنفس مصنوعی بستری هستند.


بیش از 2000 نفر در قزوین به کرونا مبتلا شده اند

دیدبان با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از 52 هزار نفر در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شده‌اند، یادآور شد: در حال حاضر 19 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال 6 نفر از آنها وخیم و دو نفر در انتظار بخش مراقبت‌های ویژه هستند. . هرچند در چند ماه گذشته چنین موردی را ندیده بودیم.

وی تصریح کرد: سویه جدید ویروس کرونا روی ریه ها اثر نمی گذارد، بلکه سایر اعضای بدن را درگیر می کند و به همین دلیل تعداد بیماران احتمالی نسبت به سویه های قبلی کاهش یافته است.

این مقام مسئول گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 2890 مورد مثبت گزارش شده است. با توجه به تعداد مبتلایان به سویه جدید از اسفندماه سال گذشته، این آمار نشان می‌دهد که این تعداد با پیک‌های قبلی کرونا برابری می‌کند.


AstraZeneca از مجموعه واکسیناسیون استان حذف شد

دیدبان گفت: تعداد بیماران سرپایی و پذیرش با پیک جدید کرونا در حال افزایش است و پیک کرونا در چهار هفته گذشته رو به افزایش است.

وی اذعان داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان قزوین تعداد فوتی ها افزایش چندانی نداشته است. در چند روز اخیر شاهد یک فوتی در شهر البرز بودیم که نشان از افزایش جمعیت این شهر در مبارزه با کرونا دارد.

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان قزوین بیشترین میزان مرگ و میر به ترتیب در شهرستان های اوج، تاکستان و قزوین بوده است.

دیدبان گفت: نسبت مرگ و میر در گروه سنی 50 تا 59 سال بالاتر از میانگین کشوری است.

موارد مثبت در قزوین رو به افزایش است

وی افزود: شهر قزوین طی یک تا دو هفته گذشته افزایش چشمگیری در موارد مثبت داشته و تاکستان نیز با افزایش میزان ابتلا و عدم فوت همراه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به آمار واکسیناسیون پرداخت و گفت: بر اساس ابلاغیه ستاد کرونا، واکسن AstraZeneca از سبد واکسیناسیون کشور حذف شده و تعداد واکسن های موجود این نوع واکسن اهدا شده است. .

دیدبان در پایان به آیین نامه برگزاری مراسم مذهبی پرداخت و یادآور شد: این مراسم مانند گذشته ترجیحا در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله واکسیناسیون و استفاده از ماسک برگزار می شود، البته دستورالعمل نهایی به زودی از سوی ستاد ملی تاج و تخت اعلام خواهد شد.

در ادامه این جلسه محمدمهدی علایی اظهار داشت: همه مردم نسبت به ویروس کرونا آگاه هستند و از آنها می‌خواهیم با جدی‌تر شدن شیوع ویروس کرونا به رعایت نکات بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: سویه جدید کرونا قدرت انتشار بیشتری دارد و از جنوب و جنوب شرق کشور وارد می شود. ما این فرصت را داریم که واکسن تزریق کنیم، به خصوص یک سوم و دوز یادآوری.


ورود بدون ماسک به ادارات ممنوع شد

استاندار قزوین تصریح کرد: نهادها، سازمان ها و مجموعه های متولی باید توجه بیشتری به رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند و استفاده از ماسک برای تمامی مسئولان و نهادهای دولتی در فضاهای اداری استان الزامی است.

علایی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم هستیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید مراقب باشیم که شیوع کرونا عواقب منفی در پی نداشته باشد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید در ارائه بسته واکسیناسیون به مردم اهتمام جدی داشته باشد.

این مقام مسئول در نهایت گفت: دانشگاه علوم پزشکی نسبت به توزیع دستگاه تنفس مصنوعی برای بیمارستان نظامی اقدام کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید