آسیب بزرگ در فضای مجازی مربوط به تسلط دشمن است / خروج از اینستاگرام; عادی سازی گناهان


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819954

هادی گتبی در ادامه با بیان اینکه عمده آسیب های وارده به فضای مجازی مربوط به تسلط دشمن است، بیان کرد: خداوند در قرآن از تسلط کفار بر مسلمین نهی کرده است، در حالی که برای حفظ قدرت، عزت و اقتدار مسلمانان، آنها را در نظر می گیرند. از کفار اطاعت نکنید و منافقان هشدار داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هادی گاتبی، کارشناس رسانه در گفتگو با تیتریک گفت: امروز زندگی بدون فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تقریبا غیرممکن شده است. این فضا علیرغم فواید و مزایای ارتباط و افزایش سرعت تولید و رفع نیازها، دارای معایبی است که در صورت عدم رسیدگی دقیق و هوشمندانه، با آثار مخرب روحی، جسمی، اجتماعی و حتی امنیتی مواجه خواهیم شد..


او گفت که آسیب اصلی فضای مجازی مربوط به تسلط دشمن است، ادامه داد: خداوند در قرآن از تسلط کفار بر مسلمانان نهی کرده است.141) یعنی خداوند هرگز راه را برای تسلط کافران بر مؤمنان باز نمی کند و در عین حال برای حفظ قدرت و عزت و اقتدار مسلمانان به آنان هشدار می دهد که از کافران و منافقان اطاعت نکنند.1و48)) و حتی برای مبارزه و اقدامات مثبت جهاد اکبر فرمودند:52) این بدان معناست که هرگز از کافران اطاعت نکنید و با آنها سخت مبارزه کنید، زیرا آنها با قرآن و دین مخالفند.


قطبی افزود: اگر مسئولان و نمایندگان نمی خواهند با کفار جهاد کنند، لااقل از آنها اطاعت نکنید و در خاک دشمن بازی نکنید..


این کارشناس به برخی از آسیب های فضای مجازی اشاره کرد و توضیح داد: تسلط و وابستگی دشمن و عدم استقلال در فضای مجازی، خروج کلان داده ها از کشور و دسترسی دشمن به این اطلاعات، غیر قابل ردیابی تخلفات در پیام رسان های خارجی، تولید و توزیع گسترده مطالب ناپسند و غیراخلاقی، تجاوز به حریم خصوصی این بخشی از معایب این فضا است.


وی گفت: برخی از مخالفان طرح حمایت از مصرف کننده با طرح موضوعاتی مانند «الان وقتش نیست» یا «کشور در اولویت نیست» از روند کنونی فضای مجازی و آسیب های آن حمایت می کنند.


قطبی گفت: ساماندهی فضای مجازی در شرایط کنونی کشور یک ضرورت مسلم است چرا که قبح گناهان بسیاری به خاطر این فضای مبتذل به داخل کشور ریخته شده و در حال عادی شدن است.


این کارشناس تاکید کرد: اگر امروز برای ساماندهی این فضا هزینه نکنیم، در آینده با هزینه چند صد میلیاردی نمی توانیم آسیب های آن را به جامعه پاکسازی کنیم.


وی در پایان با اشاره به اظهارات مدیریتی در این زمینه گفت: فضای مجازی بیش از دنیای واقعی واقعی شده است، از آسیب های ناشی از آن غافل نشویم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید