آغاز امامت امام زمان (عج) سرآغاز نور بر جهان اسلام است


ساعت: 09:31
تاریخ انتشار: 1401/07/14
کد خبر: 1901508

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اصغری حسامیه گفت: با شهادت امام حسن عسکری(ع)، حضرت مهدی(عج) مقام امامت شیعیان را بر عهده گرفتند و شکی نیست که آغاز امامت امام زمان(عج) بود. (ع) سرآغاز نور بر جهان اسلام بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اصغری حسامیه کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون گفت: سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در واقع ادامه غدیر است اما غدیر دیگر. خود و در آن روز با امام زمان (عج) باشد و بر اساس مفاد روایات و دعاها به ویژه دعای احد، پیمان جدیدی بست.

وی افزود: امام حسن عسکری (ع) در سال 232 به دنیا آمد و در سال 260 کشته شد و علت شهادت آن حضرت سمی بود که معتمد عباسی از خلفای بنی عباس به او داد و مسموم شد. امامت 4 سال بود در هشتم ربیع الاول 260 همزمان با شهادت امام حسن عسکری(ع) امامت امام زمان (عج) آغاز شد.

این کارشناس مذهبی اذعان داشت: علم، محبت، ولایت و اطاعت از اصول این پیمان به امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه باید نسل جوان جامعه را به سمت مهدویت سوق داد و از همت آنها برای معرفی امام زمان (عج) به جهانیان استفاده کرد، گفت: همچنین باید برنامه ریزی های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت انجام داد. در حوزه باید معرفی مهدویت و عاشورا را تدوین کنیم و بسته های فرهنگی مهدویت را برای اقشار مختلف مردم اعم از کودکان، دانش آموزان، مسئولان اجرایی، روستائیان و عشایر تعیین کنیم.

این کارشناس با اشاره به شرایط حاکم بر جامعه عصر امام، ادامه داد: دوران امامت امام حسن عسکری(ع) دوران حساسی بود، دیکتاتورهای عباسی می دانستند که مردم منتظرند امامی به عنوان توصیه شود. قائم و منجی.

وی افزود: ایشان یکی از بزرگترین وظایف امام حسن عسکری(ع) را معرفی فرزند خود به عنوان امام و پیشوای مردم و زمینه سازی غیبت ایشان دانستند و برای ایفای نقش خود به طرق مختلف متوسل شدند. امامت و غیبت حضرت ولی عصر(عج) محبین اهل بیت علیهم السلام تبیین و تبیین می کنند.

حجت الاسلام اصغری حسامیه خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات مهم امام حسن عسکری(ع) در زمینه سازی برای غیبت امام زمان(عج)، امر غیبت را از قبل برنامه ریزی کرد. بنابراین مردم و جامعه آماده پذیرش غیبت بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید