آغاز ساخت خط دوم قطار شهری در کلانشهر شیراز


ساعت: 19:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916986

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد:

شاه دوست شیرازی با اشاره به آغاز بهره برداری از فاز 1 خط 2 مترو در آینده نزدیک، گفت: عملیات اجرایی احداث فاز 2 خط دوم قطار شهری این کلانشهر از فلکه گز تا آغاز می شود. میدان کولبه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شیرازهادی شاه دوست شیرازی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز شنبه 28 آذرماه در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته حمل و نقل برگزار شد، از اجرای مانور تا ایام نوروز در شیراز و اضافه شدن 24 اتوبوس ها در آخرین روز هفته حمل و نقل به پارک عمومی حمل و نقل شیراز اطلاع دادند.


400 اتوبوس در شیراز نیازمند بهسازی هستند

وی با اشاره به اینکه از اسفند سال گذشته تاکنون 147 دستگاه اتوبوس خریداری شده و به تدریج به ناوگان اضافه می شود، افزود: در حال حاضر حدود 400 دستگاه اتوبوس در این کلانشهر نیاز به بهسازی و نوسازی دارند اما 500 اتوبوس دیگر نیز توسط اداره کل اضافه می شود. پایان سال 1403 اخبار تا تمدید.

شاه دوست شیرازی افزود: هم اکنون 800 دستگاه اتوبوس فعال در شیراز داریم که 50 دستگاه آن تا پایان امسال نوسازی می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در ادامه به برخی از برنامه های هفته حمل و نقل اشاره کرد و افزود: 500 مدرسه هدف با توجه به آموزش و پرورش مرتبط با ارتقای فرهنگ حرکت دانش آموزان در مقطع ابتدایی و محتوای آموزشی مورد ارزیابی قرار گرفته اند. و نیازمندی ها بر اساس گروه های سنی تهیه شده است.

وی ادامه داد: در این راستا سه پارک ترافیکی خدمات آموزشی خود را در کلانشهر شیراز راه اندازی مجدد کردند.

شاه دوست، برگزاری جلسه با پلیس راه استان فارس و تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل، سرکشی از مردم ناوگان حمل و نقل، پیاده روی خانوادگی، آغاز دومین مانور ترافیکی و برگزاری جلسه با حضور استانداری و مدیران کشوری از دیگر برنامه های هفته حمل و نقل و در شیراز اعلام شده است.

معاون شهردار شیراز در بخشی دیگر از سخنان خود از آغاز عملیات اجرایی ساخت ساختمان شماره 2 شیراز در فضایی به مساحت 415 متر مربع در هفته جاری خبر داد و گفت: با توجه به هوشمندی ناوگان حمل و نقل، روز شنبه , 6 آذرماه سامانه هوشمند نصب می شود سرویس اتوبوسرانی تحت عنوان (BMS) فاش شد.

شاه دوست شیرازی ادامه داد: از طریق این سامانه که برای اولین بار در کشور اجرا می شود اپلیکیشنی در اختیار شهروندان قرار می گیرد و می توانند ساعت حرکت و ورود اتوبوس را در ایستگاه ها مشاهده کنند.

وی از نصب 20 دستگاه پیام رسان در هفته جاری خبر داد و گفت: تنها کلانشهری هستیم که از طریق سامانه مذکور به صورت آنلاین خدمات ارائه می کنیم.

معاون شهردار شیراز همچنین به نظارت پلیس راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود: در این راستا 50 خودروی پلیس مجهز به دوربین را برای ثبت تخلفات که در هفته حمل و نقل آشکار می شود مستقر کرده ایم.

وی همچنین با اشاره به رونمایی از مطالعات طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی کلانشهر شیراز برای اولین بار در کشور، با اشاره به اینکه چندین پروژه سرمایه گذاری از جمله سامانه سرعت سنجی و اتوبوس های توریستی رونمایی شد، خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی کاهش تصادفات در حال بررسی و اعلام در کلانشهر شیراز تهیه شده و با تصویب شورا و ابلاغ استاندار فارس اجرا می شود.


شهرداری شیراز 100 میلیارد تومان از محل جرایم رانندگی درون شهری می خواهد

شاه دوست شیرازی در ادامه از پرداخت نشدن معوقات شهرداری از محل وقوع جرم شهر گلایه کرد و اظهار داشت: اگرچه در بودجه سال 1401 و همچنین در ابلاغ قانون درآمد پایدار شهرداری و دهیاری ها، شهرداری و دهیاری ها از محل وقوع جرم و ارتکاب جرم و جنایت استفاده می کنند. بر پرداخت سهم شهرداری از صحنه جرم رانندگی تاکید شده است اما از سال 1394 تاکنون ریالی در شهرداری واریز نشده و بیش از 100 میلیارد تومان از سهم شهرداری پرداخت نشده است.

معاون شهردار شیراز در پاسخ به سوالی درباره دوچرخه های اشتراکی گفت: پس از توقف، اقبال چندانی از سوی شرکت مربوطه مشاهده نکردیم و در هفته جاری با دو شرکت دیگر به همراه یک دانش بنیان وارد مذاکره می شویم. شرکت در گروه صنایع الکترونیک شیراز و نمایندگی دوچرخه برای رسیدن به خودکفایی در بحث تولید و فرآیند توسعه و استفاده از شیوه حمل و نقل.

وی در پایان با اشاره به آغاز بهره برداری از فاز 1 خط 2 مترو در آینده نزدیک گفت: عملیات اجرایی احداث فاز 2 خط دوم قطار شهری در این کلانشهر از پلاستیک آغاز می شود. گاز به میدان کولبه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید