آغاز مبارزه با آفت فورمین در بندرعباس

ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779058

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بندرعباس اعلام کرد؛

کناری از آغاز مبارزه با آفت سوسک در بندرعباس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بندرعباس با موضوع مبارزه با آفت سوسک کتان در سالن جلسات بخشداری این شهرستان برگزار شد.

محمد کناری معاون عمرانی استاندار بندرعباس در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: تاکنون عملیات ردیابی و مراقبت در نخلستان های شهرستان برای شناسایی سوسک ها انجام شده است. و این عملیات توسط کارشناسان ادامه دارد.»

قناری در خصوص مدیریت و کنترل آفت فورمین در جنگل های شهرستان گفت: برای مبارزه با این آفت از ابتدای پاییز تاکنون کار ردیابی و اقدامات کنترل فوری آغاز شده است.

وی بیان می کند: آفت خطرناک از سوسک ساقه از طریق زخم های ایجاد شده روی تنه درخت وارد نخل شده و با تغذیه از مهره درخت به تدریج باعث مرگ درخت خرما می شود.

معاون هماهنگ کننده امور عمرانی با بیان اینکه سوسک جنایتکار از طریق قاچاق یا واردات غیرقانونی نخیلات وارد کشور و شهرستان شده است از باغداران خواست از نخیلات دارای گواهی بهداشت استفاده کنند.

قناری باغداران را به رعایت نکات بهداشتی باغ برای جلوگیری از آلودگی نخلستان توصیه کرد و قرنطینه را موثرترین روش مبارزه دانست و افزود:

معاون هماهنگی عمرانی استاندار بندرعباس گفت: عمده خسارت سوسک سرخس در باغات در مرحله نوزادی لاروی یا کرم مانند بوده و نخل های آلوده باید با گاز فسفید آلومینیوم و اطراف آن ضدعفونی شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید