نیروی جوان و موثر دست توانمند کشور است / تک فرزند؛ آفت جوامع امروزی


ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866442

حجت الاسلام والمسلمین مراد نورای یار گفت: امروزه تنها فرزند بلای جان جوامع امروزی شده است چرا که کودک بالغ از نظر روانشناسی و روابط اجتماعی مشکل دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ حجت الاسلام والمسلمین مراد نورای یارا رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سراوان گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در خصوص اهمیت داشتن فرزند فرمودند: ازدواج کنید تا جمعیت شما زیاد شود. من به ملت بزرگم در روز قیامت افتخار می کنم. از این حدیث پیامبر به این نتیجه می رسیم که ازدیاد و نسل و افزایش جمعیت مسلمانان از اهمیت بالایی برخوردار است.



وی افزود: با توجه به روند رو به رشد شاخص سالمندی کشور، باید به سمت زایمان حرکت کنیم و کشورمان را به عنوان سلاح قدرتمند هر کشور از نظر تولید، اقتصاد، دانش و دفاع از این بحران سالمندی نجات دهیم. ارتش در گرو داشتن نیروی جوان و جوان است.

نوریار با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تولد فرزندان گفت: در گذشته همه ما در موضوع زایمان کوتاهی کرده ایم و اگر الان این کار را نکنیم دیگر دیر شده است و به ما جبران نمی شود. “

وی با بیان اینکه یکی از آسیب های دیگر جامعه ما داشتن فرزند است، افزود: کودک در آینده به دوست نیاز دارد. او به یک برادر یا خواهر نیاز دارد و تنها فرزند باعث می شود که کودک احساس ناکافی کند، بنابراین مشکلات روانشناسی و روابط اجتماعی به وجود می آید.

وی برخلاف تصور اعراب جاهلی که فقط پسر را دوست دارند، اهمیت داشتن پسر و دختر را تصریح می کند: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند که تنها خداوند صاحب آسمان و زمین است و هر چه بخواهد می آفریند. به طوری که فرزندان هر دو موهبت الهی هستند و فرزند داشتن نور چشم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان تمایلی به بچه دار شدن ندارند و علت آن را فقر می دانند، اما این تصور کاملاً اشتباه است زیرا خداوند روزی دهنده است و به فقر و نیاز همه آگاه است و به دلیل لطف بی پایان خود به آنها بی نیاز است. “او انجام می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید